Gå til innhold

"Baltazar" (75 mod. ex.mil 109" Serie3) er klar for "h


Paal Helge

Anbefalte innlegg

  • Svar 1,3k
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Fra Kypros, ja? Satt en kveld og surfet på eBay da, vettu. Plutselig fant jeg noe som vekket interesse. Alltid gøy å se hva jeg kan finne der.

 

Tror jeg gav i ca 150kr x 4 inkl frakt og mva/toll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg la ut en annonse på Finn igjen like før midnatt i går. Facinerende hvor mye som skjer om natten. Fra midnatt og frem til kl 06 i morges hadde 1000 personer vidrereformidlet e-post om annonsen...

Håper bilen får et trygt hjem i løpet av mai…. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Over 8000 personer har klikket seg inn på annonsen hittil.

Målet får være 10.000 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... Ikke noe feil med bilen i alle fall?

God 17.mai til deg, Gaute?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Baltazar deltok på Vårmønstringen 2017 på Bergen Travpark i går. God stemning blant oss som hadde tatt turen. Lett regn og yr hindret ikke kjernen fra å stå løpet ut?

image.png

 

image.jpeg

 

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld ble "Baltazar" solgt. Vemodig å selge den, men den har gjort nytten som prosjekt i "far-sønn"-mekking i 5-6 år.

Har utrolig mye fine minner fra mange tusen timer i garasjen sammen i garasjen. Dette var målet med denne flotte bilen.

Her er siste bilde av bilen i kveld før den ruller ut av garasjen for siste gang. 

Kjøper befinner seg i Bergen og jeg er overbevist om at bilen blir tatt godt vare på. Bilen blir innlosjert på museum for kjøretøy som har tilknytning til Forsvaret. God følelse.. Annonsen på Finn nådde opp i 9900 klikk. Målet var 10.000 :-)

Jeg har fortsatt "Alex", så jeg blir fortsatt å finne videre på LR-forumet - VBF 

 

image.jpeg

Endret av Paal Helge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du fikk solgt den. Jeg lurte faktisk lenge på den, selv etter at jeg hadde sagt nei. Flybilletten Stockholm - Bergen var bestilt og betalt, men flysete sto tom ved planlagt avreise. Lykke til med  med eventuelle videre prosjekter.

Endret av LandRover
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Var først da du sendte mld, og vi utvekslet mld om bilen at det gikk opp for meg hvor mye bilen har betydd for meg. Jeg ble faktisk ganske emosjonell revet med ift følelsen av å "kvitte" seg med et kjøretøy da jeg leste mld. 

Høres jo helt absurd ut, og jeg hadde ikke trodd det var mulig... Hm

Har jo lest historier om eiere av biler som leverer bilen sin til opphugging, og hvor det er "tårevåte" avskjeder... Jaja, viser vel bare at jeg er et menneske... :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, blir et nytt prosjekt, men denne gangen en VW som er enklere å skru ut motoren. Går i kategorien "lett prosjekt", men skal strippe den ned for å ta den fra bunnen av... Utvendig skal den forbli original. 

Den er tenkt brukt som hverdagsbil, men har planer om å bygge litt mer hk inn i motoren :)

 

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er stroppet forsvarlig i felgene bak og i foraksling. Overskudd av stroppene er lagt inn i bilen. Ble jevnlig sjekket under turen hjem. 

Ble i tillegg stoppet med ekvipasjen av SVV langs veien. De hadde ikke noe å utsette på stroppingen. Fikk DERIMOT pålegg om å få beskyttelse på vinsjrullen foran på Defenderen. Fant ikke bryet verdt å argumentere mot han. Har jo vært mye diskutert på forumet, så da anskaffet jeg meg godkjent beskyttelsesdeksel. Heretter slipper jeg å få påpekt dette ved neste kontroll langs veien - håper jeg;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig god idè, Rolf :)

Jeg har lenge tenkt på det også. Mange av oss som driver på med LR har også andre "lidenskaper" med motor. Hvorfor ikke ha en samlertråd her på LR-forumet som kan kalles "Mine andre prosjekter"Våger å påstå at det ikke finnes et bilforum som er like bra og tilpasset som lrforum.com. Frykter jeg får mye mer utfordring med å få like rask hjelp om jeg trenger svar på noe teknisk til bobla i motsetning til når jeg trenger svar på spørsmål til Land Rover. 

Jeg begynner å bli vant med det nye oppsettet på lrforum, og jeg synes det er blitt enda mer ryddig og oversiktlig.

Jeg vil gjerne dele arbeidet med det nye VW-prosjektet her, men det er vel pr i dag ikke mulig vel?

VW generelt og boble er det jeg er oppvokst med og jobbet mye med de siste 30 årene.. Føler jeg er litt tilbake til utgangspunktet når jeg nå endelig har fått tak i en boble igjen.

Gleder meg til å begynne arbeidet på den - ikke minst en spesialbygd motor ned til hver minste detalj ;)

 

 

 

 

Endret av Paal Helge
Tilføyelse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...