Gå til innhold

Motom's Disco 2


motom

Anbefalte innlegg

  • Svar 798
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Ja, tenkte jeg skulle prøve meg på noen lyktebeskyttere. Har noe gitter som vil passe bra men det var ikke så lett å bøye til rammen som jeg hadde håpet, selv om metallet var relativt mykt. Blir nok bra så lenge jeg finner en grei måte å feste dem på.

 

Noen som vet hvordan de originale er festet? Ser det er en skrue på en side men hvorden festes de på den andre...???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker, bra bilde!

 

Hadde håpet å bare lage ett hull men kanskje jeg bare skal gjøre det enkelt og skru i begge ender slik som originalt.

Lurer på om jeg har laget dem litt små også. Nå går de litt utenfor lyset men de kan fortsatt treffe glasset hvis de får seg et trøkk.

Endret av motom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å sveise på to små flattjern, ett i hver side. Så kan du jo bore fire festehull. Det skal vel noe til å komme borti glasset da?

Ja, ja alt er jo mulig.

Endret av sondre b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk gjort litt i dag også :D Var så godt som ferdig med montering av reservehjulet da den ene bolten knakk. Får prøve å sveise den fast senere, den skal av igjen når jeg får gjort ferdig firkantfeste til sykkelstativet.

 

gallery_2201_391_21713.jpg

 

gallery_2201_391_15560.jpg

 

gallery_2201_391_88717.jpg

 

Og så til slutt dagens progresjon på lyktebeslkytterne. Det var noe plukk å sveise fast gitteret men synes nå det ble ganske bra. Er litt redd for at jeg ikke gjorde godt nok forarbeid med rammen for jeg tror det blir vanskelig å få malt den skikkelig.

 

gallery_2201_391_70215.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å sveise på to små flattjern, ett i hver side. Så kan du jo bore fire festehull. Det skal vel noe til å komme borti glasset da?

Ja, ja alt er jo mulig.

 

Tenkte på det samme helt til jeg husket at ryggesensoren er montert litt for nærme yttersiden, samme som på bildet du fant. Orket ikke sveise inn hull slik som på plastversjonen men tenker jeg borrer to små hull og finner noen tynne treskruer. Da vil de nesten ikke synes og gitteret er jo mest for pynt uansett :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt redd for at jeg ikke gjorde godt nok forarbeid med rammen for jeg tror det blir vanskelig å få malt den skikkelig.

 

Hva med å sprøytelakke de? F.eks. tokomponent. Biltema sin tokomonent er bra, brukt den en del.http://www.biltema.n...ent-polyuretan/ Er også forskjellige typer primer i denne serien. Lyktebeskytterne ble tøffe syntes jeg. Artig med alt som er sjølv gjort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble det bare bytte til nye vintertøfler og så fikk lyktebeskytterne et lagt med tokomponent Topcoat fra Biltema. Tiden får vise hvor bra den holder med tanke på rust. :)

 

Bilder kommer i morgen etter de er montert :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Detta er langt på sidelinja, men likte godt det siste bildet under "Diverse småprosjekter"

Særlig medhjelperen med kjeledress, vernebriller og hørselvern. :lol: Flott garasje forresten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for hyggelige tilbakemeldinger! Er ganske fornøyd selv men vet ikke om det frister å lage flere for kvaliteten på punktsveisingen min er nok ikke så bra. Lurer også på hvordan det blir til vinteren om snøen vil pakke seg rundt gitteret og skjule lyktene helt. Nå har jeg bare tåkelys og ryggelys der men for de med blinklys og bremselys (?) så er det kanskje ikke så lurt. Mulig det er derfor de originle ikke har gitter?! De vil nok ikke beskytte lyktene hvis jeg rygger på noe, heller tvert imot :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trikset er å finne riktig gitter og jeg valgte å offre det ene jeg fikk med saudi grillen. Det var forrige eier som skaffet den og grillen kommer tydeligvis med ett i sort og ett i rustfritt.

 

Hvis jeg skulle gjort det igjen ville jeg funnet et gitter som var litt stivere og av litt tykkere stål så det tåler litt mer og er enklere å sveise. Det skulle ikke mye varme til før endene smeltet men heldigvis gikk det ganske greit etter et par forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Da var det kanskje på tiden med en liten oppdatering; disco'n har oppført seg eksemplarisk i snøen vi fikk de siste ukene og er overraskende bra på glatt føre.

 

Var å hentet en ny intercooler forrige uke og da kom motorlampen tilbake etter at jeg kjørte på en ganske humpete vei. Kom meg hjem men lampen dukket opp et par ganger til på veien hjem. Har fått meg Nanocom så jeg sjekket feilmeldinger og der var den samme om "noisy crank signal" men før jeg begynte å bytte den så tenkte jeg at jeg skulle sjekke olje i ledningsnettet og gjett hva jeg fant... en god del olje nederst i den røde pluggen. Renset denne etter beste evne og etter det så har den gått uten problemer :)

Tipper det blir bytte av ledningsmatten i motorrommet og injector-harness etter hvert men inntil da så kommer jeg vel bare til å følge med litt på oljen. Noen som har erfaring med best mulig rensemetode?

 

Tror jeg trenger et nytt batteri snart også for den har ikke vært så lett å starte de siste dagene. Landreas har gitt meg et bra tilbud på odessey batteri enten PC1700 eller PC2150 så får se hva det blir til. Man får sannsynligvis hva man betaler for. Har bestillt repsett til starteren også, just in case...

 

Fikk prøvd meg ned en liten kneik forrige helg hvor frontfangeren skrapte nedi og hengerkontakten fikk kontakt med mye gress.. dessverre fikk jeg ikke tatt noe bilde :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slet litt med dårlig batteri til i går... Landreas ordnet Odessey batteri til meg så nå slipper jeg å ha med skjøteledning og lader hvor enn jeg kjører :D

 

Har bestillt repsett til starteren også, i tilfelle den skulle trenge det. Uvant å ikke kunne trille i gang eller bare dra fram startsveiva :D så sikkert lurt å sjekke den før det evt skjer noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt batteri og skikkelig lading er tingen for D2. Lett for å poppe opp feilkoder når kulda setter inn og batt. går på sikasen.

Har også en slik vedlikeholdslader (fastmontert i bilen) i sving, da det blir mye kjippkjøring, med webasto, varmetråder etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...