Gå til innhold

Rustne Rød


Jan L

Anbefalte innlegg

Brom står i garasjen og venter på å få byttet en mengde deler. Har en kjeller fylt opp med deler som skal på for å oppgradere RR bilen. Det tar jeg over tid da jeg egentlig har prosjekt pause for noen mener jeg har for mange LR. Men så lenge jeg har en på veien og en i garasjen så går det bra. Det frister forresten å sette 300 tdi i brom da vm maskinen blåser trykk ut oljepeilepinnerøret. Men som sagt begge blir beholdt inntil videre. Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • Svar 171
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Litt smådeler montert:

 

gallery_2056_391_1921099.jpg

 

Den gamle var en oljeklump.

 

Og giver til oljetrykk varsellys er byttet:

gallery_2056_391_1514612.jpg

 

Så nå er det endelig lys i oljetrykklampa:

gallery_2056_391_1362198.jpg

 

Burde ha gjort det for lenge siden....

 

Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Fikk på Wolfracehjul med 235/75-15 Cooper piggdekk i går. Og jammen kom snøen i natt så det var riktig tidspunkt.

 

Felgene skal få full puss og lakkering til våren men ser bra ut på avstand:

gallery_2056_526_668154.jpg

 

Ellers fungerer bilen upåklagelig, starter hver gang den skal og er en behagelig bil å kjøre.

 

Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Da håper jeg at den h.... snøen nå ikke kommer tilbake, har vasket og avfettet bilen, høytrykkspylt vinterhjul og under bilen for å få bort salt og alt svineriet etter vinteren. Sommer hjulene er på plass, skal på ny EU godkjenning 12. april så det ble originaldimensjon hjula.

 

Blir det varmere i været en gang i nærmeste fremtid så blir det nok litt voks på lakken også, det er det behov for etter avfetting:

gallery_2056_526_2462032.jpg

 

Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, denne Disco tråden har jeg gått glipp av (helt til nå).

Flott stykke arbeid du har lagt ned.

Har du skiftet gulv baki ennå? Hvis du har, finnes det bilder og forklaringer?

Dette er nemlig en operasjon som Herriot også må gjennomgå snart og det hadde vært snasent med en fasit. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt å leste på denne i natt (en av de få frynsegodene med å jobbe skift) , kan ikke annet enn å si meg imponert.

Mye rust og bra jobba!

 

Virker som at det lønner seg å være tolmodig,må være stas å ha en disco I som funker, blir vel færre og færre av de som tiden går. . . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tilbakemelding. Bilen er blitt bra synes jeg da den teknisk var i god stand da jeg overtok bilen fra Joost, og rusten var overkommelig i forhold til Range Roveren min. Det er planen å bytte gulvet bak da bølgeblikkplata under aludørken er bare filler og jeg vil sikre at det er helt tett bak rundt dørken. Får se når jeg får tid, først er det ny EU kontroll og deretter får jeg se hva som blir prioritert. Disco 1 med 300 TDI og mekanisk Bosch dieselpumpe og minst mulig annet elektronikk ser ut til å være en driftssikker bil. Starter uansett kuldegrader og er behagelig vinterbil med bra varmeapparat. Er veldig godt fornøyd med den bilen.

 

Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gjennom tråden nå i natt (frynsegoder med nattevakt II), absolutt imponerende arbeid som er lagt ned. :) Har og tro på litt eldre LR, uten alt for mye elektronikk og 3-bokstav forkortelser....stort sett en kilde til problemer lite trivsel etter vegen... ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
  • 2 år senere...

Og siden har den trofaste bilen gått og gått uten noe tull. Rakk ikke pkk i mai så jeg var på kontroll i dag med prøveskilt.

Gikk egentlig veldig bra, må stramme håndbrekk og bytte skivene bak grunnet rust etter salting samt bytte høyre bremserør på bakaksling som jeg har glemt å skifte ut med kobber. Avgas testen var langt under maxkravet, ikke galt for en 300tdi med snart 400k på telleverket. Må bytte frontrute grunnet sprekker og da er bilen operativ 2 nye år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Stemmer det Gaute, bilen går som ei klokke, ikke noe tull med drivverk men rusta krever litt arbeid av og til. Fikk fjernet rust grundig rundt frontruta før nytt vindu ble satt inn. På våren blir det nok mer rustflikking under gulvet bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Bilen vurderes nå enten solgt som objekt eller som delebil. Oljelekkasjer er et problem må nok byttes en del simmeringer og det lekker olje fra oljepeilepinne røret etter at jeg skiftet dette etter brekkasje.

Rusten er kommet tilbake over frontruten som var helt ny før siste EU kontroll og på siden av taket er det små rusthull. Begge soltak virket sist jeg brukte dem. Er kommet klonkelyd på høyre side bak, foringer vil jeg tro støtdemper høyre bak muligens. Kilometer stand er 389 777 km men bilen har blitt brukt daglig og alltid startet og fungert fint. Gearkasse eller transferkasse ble overhalt før jeg overtok bilen. Kufanger i front er godkjent i vognkortet. El vinduer på begge dører høyre side går tregt og trenger nok vedlikehold. Sentrallås er ute av drift. SRS lampen lyser konstant og er tapet over.

som nevnt er det rust her og der og i gulvet bak under aludørken. Bakdøren lar seg ikke åpne. Følger med annen bakdør og døråpner. Er litt rust nederst i tverrbjelken foran dieseltanken.

 

Vrakpanten er 3000 kr. og årsavgiften er betalt slik at man får tilbake halvparten av denne hvis bilen hugges før 1. juli.

Bilder og mer opplysninger kan sendes på mail. Kan følge med 4 ekstra dører i varierende tilstand.

 

Minstepris 7000 kr. bilen kan kjøres hjem på prøveskilt. Starter og går hver dag men jeg har ikke tiden til å holde 2 LR i live. Se tråden om Brom.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Løfter denne igjen. Bilen kan hentes for kr. 6000. Bare å sette på prøveskilt og kjøre hjem. Vrakpant og halve årsavgiften er 4600 så dette er mye bra deler for nesten ingen kostnad. Motor starter alltid og gearkasse 380/230 transfer ble overhalt før jeg fikk bilen. Snorkel og frontfanger følger med. Akslinger har 24 (?) splines. Begge soltak fungerte bra sist de ble brukt.

Bilen hugges før 1. Juli hvis ingen interesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...