Gå til innhold

1996 Defender


Anbefalte innlegg

52mm-mutteren (den innerste) skal strammes til 50nm. Deretter 90 grader tilbake. Deretter strammes 10nm

 

Den ytterste skal strammes 50nm.

 

Hilsen Eivind

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det endelig..!! Vinsjen må byttes. Den har kommet og gått den siste tiden...

 

Demonterte fanger og vinsj i kveld og ting gikk liksom i oppløsning. Bare å bestille ny først som sist.. Men hva??? <_<

 

Et anna spørsmål som dukka opp mens jeg holdt på var av en elektrisk art..

 

Ekstralysa (xenon) er kobla opp med 2 releer. (Et for hver av lyktene) Er dette vanlig??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I påvente av pakke fra de britiske øyer gjør man andre ting...

 

Hubspanneren er i dag modifisert, med god hjelp fra en kamerat med M+ i metallsløyd.. og kan nå benyttes med 1/2" verktøy (skralle og momentnøkkel)

 

gallery_44_287_120665.jpg

 

Fant en 32 mm pipe som jeg tilfeldigvis hadde 2 av. Boret hull i denne, og tredde en bit gjengestål gjenom hullet. Tilslutt ble alt forbundet med en god sveis...

 

gallery_44_287_507906.jpg

 

:D:D

Endret av Kurt Gustafsson
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke "feelingen" var optimal gitt... dry.gif

 

Må vel justere litt på stramminga..

 

Fikk rimelig lang tur i helga likevel, og selvfølgelig tilhørende bilde rolleyes.gif

 

 

gallery_44_287_1469907.jpg

 

Kan jeg få orginalen på mail? Henrik@offroadpaja.fi ?

Digga dette bildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gallery_44_287_467431.jpg

 

Starta ettermiddagen med en litt trist Defender.. Den så liksom ut som den ikke trivdes.

 

gallery_44_287_122883.jpg

 

Plutselig dukka det opp nye og blanke deler som skulle monteres...og både bil og eier ble mer fornøyd. :D

 

gallery_44_287_1413381.jpg

..og når kvelden avsluttes ser den sånn ut..

 

Mangler å strekke strøm fram til vinsjen, men det er å betrakte som en detalj i den store sammenhengen..

 

to be continued.... B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre hvor du kjøpte sakene??? Link??

Nansen

 

Bestilt fra Paddock, og levert til meg på jobb etter 1,5 uke...

 

Kjapt og greit, og en bedre netthandelsfeeling etter at Paddock tok i bruk PayPal

Endret av Kurt Gustafsson
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Tydelig at vinteren nærmer seg..

 

Kjørte Oslo- Trondheim i går, og kom til at dahbordet på Defendern trenger et og annet tiltak med tanke på å gjøre førerplassen litt mer komfortabel. :unsure:

 

Tenker da først og fremst på trekk fra sprekker rundt instrumentpanelet. Noen av dere som har løst dette på noen måte???????? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Ny liten utfordring...

 

I følge co-piloten ville ikke defenderen starte forleden kveld.

 

Glødinga virker, men når nøkkelen vris til det siste hakket skjer ingen ting... Ikke en gang et lite klikk.... Har ikke vært ut å prøvd sjøl ennå, jeg heller mot gåen starter solenoid... alt 2 kan være lite strøm(men da skulle det vel sagt litt klikk???)

 

Like bra å bestille ny startsolenoid med en gang????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...