Gå til innhold

Innbyttepriser til Merkeforhandler


sveinikr@hotmail.com

Anbefalte innlegg

Snakket i dag med en bilselger ang. mulig kjøp av en litt nyere modell X-trail.

 

Når samtalen dreide over mot innbyttepris for min 2004 modell X-trail tok samtalen en fornøyelig vending:

 

Bilen min er verken herpa eller utslitt, har greie dekk, lite rust, men er heller ikke pen og overdokumentert.

 

Hva ville de gi for bilen? 5 000,- NOK. Jeg ler enda, og kommer til å kjøre bilen til den stopper (kanskje). Godt at LR holder seg litt bedre.

 

SI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så liker de å fortelle oss hvor viktig det er å følge opp med service for at bilen skal holde seg i verdi bla. bla..... Det er som Sven sier, de er ikke inntressert i biler som er eldre enn 5-6 år. De som er eldre videreselger de bare til oppkjøpere, som sikkert legger den ut for 50000,-

 

Kjøp deg en nyere defender Svein Ivar, er jo en litt bedre investering :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det kommer an på. Vi bytta inn vår 2009 BMW X6 for en måned siden, og innbytte var høyere enn samtlige bud jeg fikk på finn. :) Og det var ikke hos merkeforhandler en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo noen artikler i diverse aviser om dette med innbyttepriser for noen år siden, og merkeforhandlerne var de som ga lavest innbyttepris. Går man til et annet merke, vil de oftest gi en bedre pris for å lokke deg over til "deres" merke.

 

Hvordan disse "uavhengige" forhandlerne ligger an har jeg ingen formening om. Ellers får man jo også som oftest en bedre pris om man handler en helt ny bil enn om man skal kjøpe en bruktbil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dobler gjerne prisen. På jakt etter billig bil til ungene med manuelt gir. Så på en påsøndag med litt unnvikende svar og innimellom påtagelig kunnskap. Ikke før jeg leverte tilbake nøklene kom historien om at det var innbyttebiler. Rart han visste hva verkstedet Ville ha kommentert om det var et problem. Godt å stole på magefølelsen innimellom og alle bruktbilselgere er ikke sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...