Gå til innhold

Parkeringsbot- og regler


siglis

Anbefalte innlegg

Nu er jeg meget opprørt...

 

I uka som var snakka jeg med en parkeringvakt på Manglerud som bekreftet at om en har parkeringsur i bilen så trenger en ikke å trekke parkeringslapp for gratis parkering. Nye regler fra 2017. Nydelig tenkte jeg.

 

I går var jeg innom på Lambertseter senter hvor det er 1 eller 3 timers gratis parkering. Trakk da ikke parkeringslapp i og med at trekkoppbilen har et elekronisk parkeringsur som viser tiden jeg stopper bilen. En kjapp tur på Polet og Clas Olson for så å finne parkeringsbot pålydende kr 300 på bilen. Småforbanna lette jeg etter parkeringsvakta, fant han og fikk tatt en prat. Han sa da at uret må stilles etter tiden parkeringstiden går ut, ikke når jeg har parkert.

 

Kan dette stemme?? Sliter med å finne noe relevant på nettet....

Endret av siglis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra NAF:

Bruk av p-skive reguleres av skilt nr. 831 i Skiltforskriften. Det angir at parkering bare er tillatt på stedet når anordning som angir tidspunktet for når kjøretøyet er parkert, er plassert godt synlig bak frontruten i kjøretøyet. Skiltet vil være gjeldende 24 timer fra det er satt opp, med mindre lengre tid uttrykkelig fremgår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg faen meg finne den h..... og slå det i hue på'n..... Jeg sa at bilen passer selv på å sette tiden, men han sa at jeg måtte stille inn maks parkeringstid. Nu blir det konflikt og jeg gleder meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Har klagd inn bota, motta automatisk svar om at klagen er mottatt, men ikke hørt noe mer. Regner med at de bruker uthalingstaktikken med at jeg betaler og ikke gidder og gjøre noe i etterkant. Men dette gir jeg meg ikke på!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at du klager betyr ikke at du kan la være å betale før klagen er avgjort (en klage har ikke såkalt oppsettende virkning). Det beste er nok å betale for så å få boten tilbakebetalt dersom du får medhold i klagen din (som jeg regner med at du får..,), i motsatt fall kan du regne med purregebyrer etc. B)

Endret av isak
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...