Gå til innhold

Global avdukning av NY Discovery Sport


Anbefalte innlegg

Global avdukning av NY Discovery Sport


Nedtellingen er i gang frem mot den globale live-avdukningen av Discovery Sport. Den 3. september vil alle Land Rover-entusiasters blikk være rettet mot en fjern ørken i New Mexico.

Her skal det nyeste medlemmet av Discovery-familien avsløres. Land Rovers nye Discovery Sport signaliserer en ny retning innenfor innovativ design og teknologi. Kompromissløst utfyller den Discovery’s legendariske off-road-egenskaper og allsidighet.





Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er den lansert :)

 

http://dn.no/privat/dnBil/2014/09/03/0511/Land-Rover/er-dette-verdens-beste-kompaktsuv

http://www.topgear.com/uk/car-news/land-rover-discovery-sport-2014-09-03

http://www.landrover.com/vehicles/new-discovery-sport/index.html

LR_DS_Spaceport_location_02.jpg

 

Ser MEGET bra ut B)

 

Litt skuffet over manglende slankekur, men det er sikkert ikke så lett ettersom den er blitt større en forgjengeren. Aldrene motor og relativt høy vekt gjør at jeg er meget spent på den norske prisen, 159g CO2 på 4x4 og Automat er dermed heller ikke spesielt imponerende

 

Nevnte jeg at den ser MEGET bra ut?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg ser er toppen av grillen/panseret og ikke minst hovedlyktene som gir meg japanske assosiasjoner. Men for all del, om det under panseret er ok så skal ikke jeg skue hunden på hårene. Jeg skal nok rekke å venne meg til designet (og vel så det) før det blir aktuelt å få den til gårds uansett. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes mange av dagens biler ligner mye på hverandre. Defender Concept var utrolig lik Skoda Yeti, og Discovery Sport har elementer fra Ford Explorer, Saab, og kanskje litt Mitsubishi til og med. Synes LR har fått det til ganske bra til tross.

 

Blir spennende å se hvordan Discovery 5 kommer til å bli. Hvis man ser på RR og RRS så er det bagasjerommet og taklinjen som er endret mest men jeg vil tro at D5 skal bli en litt større bil en Disco Sporten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig, så synes jeg det er en helt unødvendig gren til Land rover treet. Ser liksom ikke behovet for nok en sport. Den ligner som flere har vært inne på - på en hvilken som helst annen moderne bil - .

Tøff er den jo, men litt meningsløs mener nå jeg, Disco sport, RR sport potet - potet.

Nei de kunne brukt Land rover pengene på en orntli Defender arv tager, og ikke det plast jallet av en DC100..

 

Mvh Brage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier meg enig i at den kunne like gjerne vært; asiatisk, tysk, fransk og svensk. Bilen er absolutt pen, men hold over grill og "Discovery" badgen over panseret - da kan det være hva som helst. Dessverre er det kanskje slik at det må se slik ut for at Land Rover skal kapre markedsandeler - entusiaster er nok ikke medregnet.. Men nå tilhører jeg de som synes første gen. BMW X3 var spennende når den kom, og en god stund frem. Nye X3 er gørrkjedelig i mine øyne, men selger som fy...

 

Et paradoks er at Evoque er mye mer rampete... Hadde håpet på noe minst like rampete for nykomlingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes også at Land Rover bevegar seg for mykje til å ligne på andre bilar. Denne havnar dessverre i same haugen som eit dusin andre designmesssig. Det er sikkert ein god bil som heilt sikkert overgår dei andre den liknar på i terrenget. Fekk eg lyst på ein? Nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at man ikke liker denne hvis man drømmer om en seriebil, Defender eller P38

 

Men hvis man er i markedet for en light SUV som X3, XC60 eller Q5 mener jeg denne er spot on

Vel talt. Forøvrig- i mine øyne - er det ingen tvil om at denne bilen designmessig tilhører Land Rover familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir vel en av de modellene de ønsker volum på, og personlig synes jeg den var veldig fin.

 

I dag ligger vel en Freelander fra 450 000,- og oppover, skulle tro at de vil legge seg rundt denne prisen på den billigste? Ser at det har blitt en trend å ha suv modellene sine med både 4x4 og forhjulstrekk.... skal bli interessant å se om denne vil selge noe særlig i Norge med kun forhjulstrekk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dei tusenlappane ein sparer ved å kjøpe kun framhjulstrekk tapar ein når bilen skal seljast igjen. Trur ikkje den vil bli så veldig attraktiv på bruktbilmarkedet.

Når dei fyrst går den vegen dei no gjer hadde det vore betre å kome med ein hybrid-versjon i staden. Kanskje det vil kome etterkvart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Finn i dag har alle RR Evoque som er til salgs, firehjulstrekk. Av 204 st VW Tiguan til salgs, har 21 st forhjulstrekk. Samme trend med Volvo XC60 hvor kun 15 st av 244 st har forhjulstrekk. Nissan Qashqai er avvikeren hvor det i dag kun tilbys 97 st med firehjulsdrift av totalt 348 biler. B)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Discovery sport erstatter jo Freelander, og interessant at navnet Discovery er så sterkt at jeg, og tror fler med meg, automatisk tenker Discovery. Den fremoverlente bakstolpen har jo vært mye omtalt, men slektskapet til F3, er tydlig når man ser de to sammen :-)

 

Så blir det spennende når nye Discovery (5) kommer!

image.jpg

image.jpg

Endret av EvenW
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...