Gå til innhold

Verktøy for bytte av styrekule på pitmanarm.


lafterolf

Anbefalte innlegg

Når man må bytte styrekule på pitmanarm på Defender (rrc og D1) er det bestndig håpløst å få pressa inn lokket under kula før låsering smettes på. Alltid ei hand for lite, og aldri sterk nok. Har leita på nett etter egnet verktøy uten å finne.

Fant ut at jeg måtte lage noe, og fant bakre caliper fra D2 som passa perfekt. Skar av noen ører, skjærte hull i bunnen og sveiste på en diger mutter, og vips, en ters som skrur lokket på plass.

P38 har samme bakre caliper om noen vil lage tilsvarende.

Er spent på om sveisen holder, caliperen er jo støpt. Ryker det tar jeg og gjenger opp i selve caliperen istedet.

PART_1484909954118.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk å bytte alle deler i pakka og montere 100% sikkert. Vi snakker styring!!

 

Jeg har erfart at noen har fusket pga latskap,verktøymangel,kunnskap,tid,mm.

Det går en stund før leddet faller av kula,bunnen av leddet løsner,evt. slakk i pitmanarm.

Noen klarer å kjøre til armen ikke lenger styrer hjulene.

Mer enn en gang har jeg slitt med å styre bil inn på bukken selv om kunden kom kjørende til verkstedet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...