Gå til innhold

P38 2,5 BMW Diesel motor bytte til 300tdi ?


SimenMS

Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...

Dette prosjektet går da fremover med litt hjelp fra Ashcroft, jeg må bruke P38 girkassa og bytte ene akslingen og 2 lagre inne i girkassa som går ut til motor til en 300tdi aksling i suffix K.
Den jeg hadde liggende var en suffix J :unsure:
Da får jeg lære hvordan man knoter inne i girkasser også :blink::wacko:

Simengjørtinghanikkekan :lol:

Men det er jo dette som er en del av moroa da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan, men tror det er mer jobb og det er nok vanskeligere å få bra nok og beint nok :D

Det koster meg litt over 2000 kr og jeg har muligheter for å bytte deler om ting går i stykker da alt er skrudd ;) og jeg vet at jeg får sammen sulamitten riktig når jeg monterer pakka ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Jeg er vist ikke den ensete med denne konverteringa :lol: i 2004 var kanskje den første ^_^
https://www.youtube.com/watch?v=PI67kVy03Gw


Jeg har funnet ut at jeg kan få tak i konverterings sett til 4.6 auto kassa også, så jeg kan dra ut alle kreftene 300tdi (2.8 om jeg borrer den opp) som den orker :lol:
Da finnes det en backup plan om R380 kassa ryker :P

http://www.mdengineering.co.uk/shop/miscellaneous/kit-82ekd-300-tdi-hs-2-8-to-range-rover-auto/

Endret av SimenMS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...