Gå til innhold

Får ikke opp temperaturen på 3,5 RRC


telindnor

Anbefalte innlegg

Etter noen uker på vegen har gradvids temperaturmåleren vist lavere og lavere temp. Tenkte at det var termostaten så den byttet jeg uten at det ble noen endring. Temp.måleren går opp til litt opp på det første hvite feltet og ikke lenger. Jeg har ikke viskosevifte, kun elektriske som ikke er i bruk da temperaturen ikke kommer opp hvor det er nørvendig. Tidligere så gikk måleren opp til noe over det hvite, men ikke til midt på det "riktige" sorte området. Hva kan være årsaken til at den ikke viser høyere temp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om thermostaten åpner så blir vel motor driftsvarm. Høres nesten ut som dårlig jording eller lignende til instrument/sensor. Har ikke vært bort i disse bilene selv så er et generelt svar :) har du prøvd å måle temperatur etter en stund for å se om motor blir varm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro du har tempavlesningsfeil. Jeg tror, om du tar av koblingen til tempsensoren med tenningen på og setter den rett på jord, så vil tempnåla gå mot rødt. Beveger den seg er ledningsnett og viser i orden og du har problem med sensor eller jord.

Sensorer jorder seg selv via gjengene. Over tid kan jord bli dårlig. Mulig det vil hjelpe for deg å skru sensoren ut og tilbake igjen.

Evt bare ohm den når kald og varm så kan vi sammenligne tallene mot min. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...