Gå til innhold

Hevac boksymbol P38 (ikke blendmotor denne gangen)


WildRover

Anbefalte innlegg

Oppdaget for en stund siden, at P38en tok inn vann via pollenfiltrene. Gjorde et forsøk på å tette i forrige uke, men det kom fortsatt litt vann på høyre side. Gjorde derfor et grundigere forsøk i går. Foreløpig er det oppholdsvær, så aner ikke om det ble tett eller ikke.

 

Lettet også på gulvteppet på høyre side og fikk ut noe av vannet. Venstre side har jeg ikke rørt teppet, tar det når jeg er trygg på at det er tett.

 

Når jeg rygget ut av garasjen i dag, så jeg det berømte boksymbolet. Nanocom viser følgende feil:

 

(24) Right hand blower motor stop mode fault. (Current)

(28) Left hand blower motor stop mode fault. (Current)

(24) Right hand blower motor stop mode fault. (Logged)

(28) Left hand blower motor stop mode fault. (Logged)

 

Hører heller ikke at viftene går, selv når jeg skrur de på fullt. Alt virket ok i går. Vet ikke at jeg har vært borti viftene, men man vet jo aldri. Synes likevel det er rart at feilen gjelder begge sider, når jeg kun har rørt høyre side.

 

Hva er det jeg har ødelagt nå da? Noen som har vært borti disse feilkodene før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sett de kodene før, men et forslag ut i luften. Kan det være at vann har trengt inn i viften og ført til at en sikring har gått føyken? Du har sikkert allerede sjekket, men tenkte bare å nevne det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset, hadde faktisk ikke sjekket sikringene. I følge instruksjonsboka, er det sikringene 34 og 43 i motorrommet som går til viftene. Begge er hele.

 

Har sett over hva jeg har vært borti, men tror ikke jeg har gjort noe som kan ha forårsaket dette. Så enten ren tilfeldighet, eller følgeskade av alt vannet.

 

Får ikke feilsøkt skikkelig før etter påske, men gode forslag er alltid velkomne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk strøm.

Bak sparkepanel høyre Astolpe. Der er det en dobbelkontakt med strøm. Den bruker være irret så man må bytte 20 cm kabel før det er rent kobber.

Sjekk også bunnen på de 2 releene til viftene. Tilførsel der har og litt lett for og ryke. Man ser det fort om plasten er begynt og bli lysebrun under relene.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk strøm.

Bak sparkepanel høyre Astolpe. Der er det en dobbelkontakt med strøm.

 

Bingo!

Etter å ha sjekket sikringer og releer, og konstantert at det er strøm både inn og ut der, tok jeg av panelet på A-stolpen. Kontakten så fin ut, men var rett og slett på vei ut. Trykte den på plass, og satte på tenning, så var boksymbolet borte og viftene blåste. ?

Skylder selvsagt på bileier og sjåfør, som igjen skylder på verksted og mekaniker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...