Gå til innhold

P38 Gearbox Ovrheat


smejan

Anbefalte innlegg

Meldingen "Gearbox Ovrheat" kommer og går på vår P38 4.6 V8, og jeg er 100% sikker på at det er sensorfeil eller ledningsfeil ifm. sensoren. Meldingen kan for eksempel dukke opp når man slår på tenningen for første gang på et par dager, så den varsler ikke fordi kassa er varm.

 

Spørsmålet til det eminente forum blir derfor: hvor sitter den sensoren hen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter ikke sensoren på kroppen til kjøleren tro? Eller er det kun på diesel?

 

Det er riktig på V8`ern også, en liten blå sensor sak sitter montert på venstre side av giroljekjøleren, nokså høyt oppe. Finner den lett hvis du tar av panser lås platen over kjølerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter ikke sensoren på kroppen til kjøleren tro? Eller er det kun på diesel?

 

Det er riktig på V8`ern også, en liten blå sensor sak sitter montert på venstre side av giroljekjøleren, nokså høyt oppe. Finner den lett hvis du tar av panser lås platen over kjølerne.

Tusen takk ?? Endret av smejan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den blå kontakten på bildet er til sensoren. Følg ledningen nedover, så finner du den. Festet med to skruer, mener det er PH2 skrujern du trenger. Sensoren er festet utenpå kjøleren, så blir ikke noe oljesøl om du tar den av.

14892202300562080225541.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontakten står der ja på daiselen også, glemte å plugge den i en gang jeg holdt på oppi der og ble litt stresset når jeg fikk opp gearbox overheat i displayet på kald bil, men var bare å plugge den i så var den borte. Så vil tro hvis du kortslutter ledningene i pluggen så skal feilmeldingen forsvinne hvis problemet er sensoren..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Det er alltid hyggelig å oppdatere med løsninger når man har fått så god hjelp som man alltid får her på forumet.

 

Jeg fant sensoren på det anviste stedet. Etter en grei demontering dusjet jeg med elektronikkrens og sørget for en helt ren anleggsflate før jeg remonterte.

Det har fungert prikkfritt i den måneden som har gått siden siden denne lille jobben ble gjort.

 

Takk for hjelpen, alle sammen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...