Gå til innhold

P38 V8 injection-dyser


smejan

Anbefalte innlegg

Har noen kunnskap å dele om injection-dyser til en GEMS-styrt V8 4,6L?

Mistenker at de originale kanskje er modne for utskifting etter 244.000 km. Jeg har googlet litt, og ser noen av deleforhandlerne selger Bosh-dyser til alle årsmodellene mens andre vil selge Lucas-dyser til de med GEMS-styring. Noen i Usa anbefaler Ford-dyser, men det er også egentlig Bosh.

Har noen et tips eller en kvalifisert anbefaling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistanken er nok mest km og alder. Og kanskje et håp om at det skal dukke opp noen geniale dyser med fire porter og en utenomjordisk forstøvning, slik at bensinforbruket kryper såpass langt ned at jeg kan kjøre bilen til Sälen i påsken uten å måtte ta oppvasken på veikroa for å betale bensin hjem igjen.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lagt inn 8 dyser fra FF jeg nå, da jeg allerede har en bestilling der. :)

Vet ikke om andre typer dyser vil hjelpe særlig på forbruket. Har du montert tornado chip enda? Tror man kan hente mye der. (Sparer enda opp til min, mellom alle tankene med drivstoff og bestillinger på ting som går i stykker...)

 

http://www.tornadosystems.com/product/tornado-gems-chip-set-for-standard-p38-range-rover-4-0-4-6-ltr/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser de har overhalte dyser der også, og i følge delenummeret på plasten er det fireportsdyser (Gen III), og det er jo nesten akkurat det jeg håpet på! Jøss og nøfyse, som Ludvig ville sagt ?

De, sammen med chipsettet, gjør seg godt på ønskelisten. Koster ikke mer enn noen få fulle tanker med bensin, heller ?

Men først må jeg fikse varmluft til passasjeren..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...