Gå til innhold

Heve original luftdemper med Arnott spacere p38a my98


Faah

Anbefalte innlegg

Jeg kjører på 285/75R16 uten heving ;)
Har ikke lisens til diagnose og EAS komuniserer fortsatt ikke med OBD kontakta;) så jeg har ikke modda der heller :P

har kjørt 200 mil om ikke mer siden jeg kjøpte de, funker greit i alle hastigheter som P38 klarer med 2.5 diesel ;) men fartsdumper i normal modus subber i plastskjermen bak :lol:

Endret av SimenMS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også glemte du 2" lengre bremseslanger og Abs-følere Brage :) originale vil rives av ved full fleks.

 

Det er riktig med hensyn til bremseslangene ihvertfall. men de er veldig lett å bare senke innfestningen på. ( trenger ikke nødvendigvis nye )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Akkurat det med støtdempernes lengde er et usikkerhetsmoment. Det bør oppgis om det er slaglengde eller maks lengde som er økt 2". Støtdempeens lengde sammetrykket er interessant da bump stops skal beskytte demperen. Man bør egentlig få disse målene bekreftet fra leverandør.

 

 

Fant vi egentlig noen konklusjon på det her? Noen av oss må gå til innkjøp av 2" demperne og måle lengden på dem helt sammentrykt. ^_^ Jeg tenker også på Gen III nå som ny bil er på tunet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg monterte nettopp disse nye terrafirma demperne +2 inch rundt hele, har Arnott gen III montert allerede, virker lovende - men har ikke testet orntli ennå av flere grunner ;) .

 

TF177 / TF176tf176-land-rover-range-rover-p38-4-stage

 

 

 

Mvh Brage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brage: Veldig interessante støtdempere det der. Har hatt de i bokmerkelista mi i evigheter.

 

JokerS30 (og andre): Det er disse målene som er interessante. Både for de originale og for +2in eller hvasomhelst...

ShockAbsorberLength01.JPG

Det interessante er om det er mål A eller B som er +2in. I tilfelle A kan B være opp mot +4in. I tilfelle B vil A være i overkant av +1in.

Om mål A øker må enten bump stops økes tilsvarende (kompensert for avstand til senter) og mål B må aldri bli lang at fjærens strekkes for langt. Og som kjent vil de lange Arnott belgene tåle 2in ekstra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

spenstig bil!

 

 

eg hadde en ide om å bytte til lengre bump stops på min, men det har enn så lenge blitt med tanken.. går det an å bygge opp den platen "under" bump stops istedenfor? noen som har gjort det?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jo være greit å bygge opp platten på akslingen litt.

En gummi- eller metall-kloss festa med rutelim eller lignende hadde vel ikke vært dumt. Da er det jo reversibelt.

Med 1 tomme heving av platten ville man jo kunne kalibrere fjærene 1 tomme opp med originalverktøyet også.

 

Denne er jo grei å sette seg inn i. Men vet ikke hvor man får tak i forlenga-stops.

http://paulp38a.com/range-rover-p38/bump-stops/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...