Gå til innhold

clutch og bensinpunpe


Njebsen

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg eier en defender puma og en 1956 s1.

 

Clutchpedalen på min serie 1 vil ikke sprette helt ut etter nedtrykk. Noen som vet hvordan dette kan utbedres og hva det skyldes?

 

Videre må jeg ha en ny bensinpumpe. Har bensinmotor. Kan jeg bruke feks en universal utgave fra biltema?

 

Setter pris på innspill og erfaringer som deles.

 

Mvh

Bensinpumpa er også til s1!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Clutchen på S1 er mekanisk overføring. Sjekk at du har returfjær på pedalen og at det ikke er noen slakk i ledd og overføringer.

Bensin pumpe kan kjøpes fra Burlen i uk eller på holden.co.uk

 

Selvfølgelig er den mekanisk, på tide og begynne med s1 trur jeg. Blitt for mye s2/ s3 og one ten tydligvis....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Takk for mange gode svar.

 

Pumpa:

På Holden har de disse: http://sucarb.co.uk/su-fuel-pumps-spares/single-lp-pumps-kits.html

Mens på Craddock har de denne: https://www.johncraddockltd.co.uk/series/series-1/parts/fuel-system/fuel-pumps-and-senders/aub79-fuel-pump-petrol-1948-58.html

 

Antar at det er HP pumpe jeg skal ha, men med hvilken jording? AUB79 fra Craddock passer i alle fall med bilens årstall (1956) og drivstoff(bensin).

 

Skal ned i garasjen senere, skal da titte litt på clutchen.

 

Takk for hjelpen.

Serie 1 1956, Defender 110 2007

Mvh Nikolai

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Clutchoverføringen krever endel jobb før den er 100% igjen.

Ofte slitt/utslitt i flere av leddene og begge foringene og slapp/manglende returfjær.

Løsningen for flere har vært å kjøpe repsett .

Vet ikke om det fortsatt finnes.

Mvh 4 S1 med høy pedal.

Endret av gautes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som jeg skal ha aub79 og eller aua66. Ref pumpa. Noen som vet om dette egentlig er samme sak, eller om det spiller noen rolle hvilken jeg kjøper?

Heter 66 på Burlen og 79 på Graddock. På ebay selges de under samme navn dvs aub 79 and aua 66. Foevirringen er total. Selv ikke google har svaret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...