Gå til innhold

Lykkelig eier av en 109, men hva nå!


torbmikkel

Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...
  • Svar 176
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Har du fått endret farge på motoren? Nysgjerrig på fargen B)

Jeg har ikke lakkert motoren. Jeg vasket den grundig og hang den så opp i garasjen og ville se om den passet på festene. Jeg har ett uoriginalt feste så det måtte modifiseres noen ganger og når jeg fikk motoren på plass ble den stående. Angrer litt nå men den lekker vel litt så den er snart sort igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Noen som har en midtplate uten hull til varmeapparat til setekassa til prosjekt(øren)?

Synes bilen og -øren fortjener det.

Forsåvidt h.sidevindushjørne også.

Mulig jeg har noe liggende,men det var langt å sende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har en midtplate uten hull til varmeapparat til setekassa til prosjekt(øren)?

Synes bilen og -øren fortjener det.

Forsåvidt h.sidevindushjørne også.

Mulig jeg har noe liggende,men det var langt å sende.

Jeg har fortsatt varmeapparatet liggende og vurderer å sette det inn,det varmet veldig godt når jeg hentet bilen en januardag med masse snø. Når det gjelder hjørnet har det fått seg en smell men jeg har prøvd å fikse det best mulig. Kjekt o. Noen har begge deler liggende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fortsatt varmeapparatet liggende og vurderer å sette det inn,det varmet veldig godt når jeg hentet bilen en januardag med masse snø. Når det gjelder hjørnet har det fått seg en smell men jeg har prøvd å fikse det best mulig. Kjekt o. Noen har begge deler liggende.

kjekt om noen har begge deler liggende skulle det stå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg har noe liggende,men det var langt å sende.

 

Ligger nok et sted på låven min.

Bør nok få noen mål av deg på plata og en nesten sikker fraktløsning.

Ligger litt for mye deler fremme som er rotet fram fra lageret og flyter som "skal hentes når det passer".

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp!

 

Nå står jeg fast. Jeg tror jeg har feil skjema på det elektriske. Skjema viser fra sikring til bryter til lyspærer. Problemet er at jeg har 6 tilkoplinger på bremsekraft forsterkeren. Se bilder. Jeg har også 2 ledninger fra der bremserørene samles (vet ikke hva det heter) og så har jeg en fjærbelastet bryter som det står test og brems på sammen med en vippebryter og ett rødt lys. Slik det ser ut samles alle ledningene her og de er alle sorte med en hvit stripe.

Er det noen som kan gi meg gode råd?

20140125_212011.jpg

20140125_212032.jpg

20140125_212042.jpg

20140125_212120.jpg

20140125_212235.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På de fleste biler med testlampe/bryter for brems, skal denne indikere om du har feil på en bremsekrets. På min SIII er "shuttle valve" på høyre rammevang koblet til bryteren.

Det set ut til at du også har en bryter for manglende vakum i bremsekraftforsterkeren. Mulig denne også skal om lyset/bryteren. Ellers er det jo bryter ved bremsekraftforsterker/pedal for bramselys. Det går normalt to ledninger inn i denne. Det gjør det også på de andre jeg har nevnt.......så da har du vel alle 6 ledningene.

Endret av jon71
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av disse skal kobles som en krets a la gamle juletrelys.

Brytes kretsen skal lampa tennes.

Andre motsatt.

Vi koblet som oftest bare om i bryteren så den lyste når du trykket på den.

Var det feil på bremsene merket vi det og gjorde noe med det., selv uten et litt upålitelig testsystem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo være greit at man får et varsel, men det er ikke alle biler som har en sånn testbryter. Prøv å koble det i serie, slik som Gaute sier. Bremsepedalbryteren skal ikke innom luset/bryteren, men rett til bremselys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg skrev feil nå som jeg har tenkt litt.

Kretsskilleventilen gir kontakt over stikkerne ved feil.

Det gjør også bryteren på pedalverket som varsler for lav pedal.

Vacumbryteren er jeg usikker på.

(har ikke sett den i bruk det jeg kan huske)

Da må bryterne være paralellkoblet istedenfor i serie som jeg skrev først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får vi håpe det virker når det skal testes. Var noen ledninger til overs men som nevnt tidligere var det noen tjuvkoblinger fra før. Har også strekt ny kabel med ledninger for rygge/arbeidslys høyttalere taklys og noen ekstra ledninger.

20140130_191046.jpg

20140130_191252.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...