Gå til innhold

Lykkelig eier av en 109, men hva nå!


torbmikkel

Anbefalte innlegg

Da var 160 mil unnagjort og "ny" ramme er på plass. Takker fosen for en god handel. Trivelig bekjentskap og en imponerende samling som stod på tunet hans.

 

Biltilsynet var på plass i garasjen i dag og har godkjent ramme byttet så nå er det bare å få av siste rest slik at monteringen kan starte. Noe sveising må påregnes men ingen rust sveising. Skal også få ramma sandblåst og behandlet på mekanisk verksted før jeg starter monteringen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
  • Svar 176
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Er det noen som kan fortelle meg hva "kanalene" som går fra torpedovegg til hjulbuen bak? denne ligger under dørene og dørstolpene er festet i disse, de jeg har er totalt rustet og jeg trenger nye så fint om noen kunne gi meg ett tips eller to. Ellers er bilen helt plukka ned og "ny" ramma fra fosen er snart sveiset og klar til sammensetting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

U-profilen flekser og firkantrøret blir litt for stivt over tid.

Delen var å få kjøpt for noen år siden,ikke dyr den gang.

 

Jeg har liggende to helt nye fra Craddock. pga feilbestilling.

Prisen i dag er ca. 35-36 pund per stk. ser jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Du finner alle mål på rammen i Repair Operation Manual, chassis frame Dimensions 109 models. Mulig du finner den på nettet og. Hvis ikke kan jeg kopiere det du trenger fra manualen min og sende deg eller hvis du til Bergen kan du svirre innom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Rolf;

Da er jeg med, trodde først du mente festene til selve fjørene. Jeg har vist oversett disse festene men dette kan vel lett lages.

 

Sealt;

Hele rammen ble pusset ned med roterende stålbørste samt sandpapir. Hadde så på rustbjørn på de værste plassene før jeg tok tre strøk med "3 in 1 power coat" fra J.S.Cock AS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...