Gå til innhold

Warn level


Steinar

Anbefalte innlegg

Det her dukker opp en del spørsmål angående warn indikatoren i venstre felt under brukernavnene,

Warn: (0%) samt 5 blå rektangler.

 

Dette er et standardsystem i IPB, men har ikke vært aktivert før nå. For de aller fleste av dere har dette ingen betydning - det er kun et hjelpemiddel for oss som administreref forumet mhp å holde dere litt i ørene de få gangene det er påkrevd :) Det har ingen funksjon utover det vi allerede gjør pr i dag, men det vil gjøre det litt enklere for oss.

 

Dersom et medlem trår over streken på en eller annen måte, vi vi heretter bruke dette systemet til å varsle om uønsket oppførsel. Begrunnense for hvorfor man har fått et varsel legges inn i "warn" systemet. Det er pr. dags dato lagt inn en grense på 5 "prikker"/advarsler før man på en eller annen måte får begrenset tilgang til forumet for en kortere eller lengre periode. Normalt vil man altså få 4 "prikker"/advarsler før man får innskrenkelse i bruk av forumet.

 

edit: korrigert antall rektangler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil "prikkene" forsvinne etter en viss tidsperiode?

Nei - dvs. de forsvinner ikke "automatisk" <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men selv om du mener det, er det ikke slik (og det vil nok heller ikke bli slik) <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker jo greit detta, har sett det på mange andre forum men...

 

Virker jo litt dumt om man har en dårlig dag får en advarsel, evt. 2 prikker også står de der forever... :/

 

Menmen, det funker jo så, men, jeg ser ingen bars enda, er det ikke innført enda, eller har jeg gått glipp av noe? :huh:

 

EDIT: så den nå, men bare min egen :P

Endret av anthen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker jo litt dumt om man har en dårlig dag får en advarsel, evt. 2 prikker også står de der forever... :/

 

Var det jeg mente. Hadde jo vært greit om de forsvant etter en stund. Men om De som kontrolerer det, syntes at de bør fjernes, kan vel de gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det jeg mente. Hadde jo vært greit om de forsvant etter en stund. Men om De som kontrolerer det, syntes at de bør fjernes, kan vel de gjøre det.

Følger denne warn også i.p.? Kunne egentlig godt ha tenkt meg å kunne se hvilken forskjellige nicker som blir brukt av en og samme person dersom dette skulle skje ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja vær på vakt. Hvis ikke får du de såkalte "warn" marerittene :lol:

 

husk, det er jo Du, Jeg og Anthen som skal ta over NLRK :rolleyes::rolleyes::rolleyes:

 

Hehe det blir vel en stund til! Ketil og de andre gir vel ikke slipp på "makten" så lett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger denne warn også i.p.? Kunne egentlig godt ha tenkt meg å kunne se hvilken forskjellige nicker som blir brukt av en og samme person dersom dette skulle skje ;)

 

Eller i det minste lage en begrensning på feks 3 nick pr IP i en viss tidsperiode. Klarer ikke å utrykke meg innenfor rammene av hva som er greit hvor f%#"¤&¤¤ngs irriterende det er at en(kelte) skaffer seg nytt nick i eninga :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker jo litt dumt om man har en dårlig dag får en advarsel, evt. 2 prikker også står de der forever... :/

hvis du mister førerkortet "på livstid" i kongeriket norge så er det i praksis 5 år, i de fleste tilfeller. (har en leieboer som har erfaring med det der...)

 

5 år er da passe, her også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ja, da er det bare å gå i kjøkkenskuffen å hente frem teskjeene, da :

 

At noe ikke fjernes/slettes automatisk etter en fastsatt tid, er ikke ensbetydende med at det blir stående til evig tid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det virkelig behov for dette her på lrf?... selv om man har en dårlig dag som nevnt over så er jo fordelen med å skrive at du kan lese igjennom og tenke over det du skulle sende en gang til?.. ellers er da folk vettug nok?.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Och jag har ingen aaning om vad ni snakker om... :blink:

 

Jo, nu såg jag. ;)

 

Men bara fem blå, ingen grön eller röd. Men det kanske är för att jag är svensk. :unsure:B):D

Endret av Lars L
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår godt at dere i admin. har aktivert dette verktøyet nå. Det har de siste ukene vært endel usakligheter og sleivspark som ikke burde være på et så flott forum som dette. Ingen er vel tjent med at det f.eks. bannes i full tekst. Det er bare et tegn på at vi går tom for gode argumenter. Det er vel også mulig å bruke smilys for å understreke et poeng i det vi skriver.

 

Det som er synd er jo at det kan se ut som om det rammer alle, men det gjelder jo kun et fåtall individer.

 

Derfor er det vel bare å fortsette som før hvis du ikke har fått PM som ber deg om noe annet. Nå kan vi jo selv se om vi har gått over streken, og da er det kanskje lettere å huske på hva slags forum vi er medlemmer av. Det er jo i utgangspunktet et Land Rover forum med stor takhøyde og mye bra humor. Det er ikke alle som har fått dette med seg.

 

Dersom vi synes vi blir urettferdig prikkbelastet, kan vi vel sikkert sende en PM eller mail til admin. for å ta dette opp til diskusjon. Evt. kan man oppsøke andre fora som f.eks. en VG-blogg , for å utrykke sterke meninger.

 

Dersom det er noe jeg ikke finner passende å debatere her på forumet, hopper jeg bare over topicen. Livet er alt for kort til å kaste bort på kranglete kverulanter.

 

Ellers ønsker jeg dere alle en vel overstått påske og håper at vi sees på ulike treff og langs veiene i sommer :) .

 

Mvh Sven Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Steinar skrev i sitt første innlegg i denne tråden, er "Warn-systemet" kun et verktøy som kan hjelpe oss å holde oversikt over advarsler som blir sendt til brukere som ikke følger reglene.

 

Beskjed om hvorfor advarsel er gitt / hva der blir reagert på, vil jo fortsatt bli sendt - der deles ikke ut prikker ubegrunnet og "i hytt og p..." - og innføringen av dette systemet betyr heller ikke at reglene blir strammet inn, så alle dere som ikke har fått noen advarsler før har i alle fall ikke noe å bekymre dere for ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det her dukker opp en del spørsmål angående warn indikatoren i venstre felt under brukernavnene,

Warn: (0%) samt 7 rektangler; ett grønt, 5 blå og ett rødt.

 

Jeg mangler den grønne og den røde firkanten jeg.. Har bare 5 blå.. Er det farli :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...