Gå til innhold

Ta av vottene!!!


Anbefalte innlegg

:)

Det har vært antydet at man ikke skal rette på innlegg med skrivefeil her inne. Det skal jeg heller ikke gjøre, men bare komme med en liten bønn til de som skriver som om de skulle ha votter på hendene.. Ta av dere vottene! Ekosemp0el på 'slurveskrift' som til ti9der fløærerer i innle3gggene har ingenting med dysleksi eller rettskrivinfg å gjøre, men simpelthen slurv slik du7 ser denne setningen, og av og til så usammenhengende at de er nærmest umulig å lese! En og en tast av gangen uten votter, og en rask gjennomlesning før innlegget postes så vi kan skjønne bedre hva som skrives.... B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fryser dere på hendene, så finnes det fingerløse vanter og få kjøpt. Evt. klipp tuppene av noen du har fra før.

 

 

Jeg er enig med Dagfinn! 'Prewiew post' er et ålreit dyr :)

Og ikke glem at både komma, punktum og avsnitt er gratis!

 

 

 

Digresjon;

Det er jo en kjensgjerning at vi har en velformulerende kar her inne. Burde jo ha sett sammenhengen mye tidligere, men Terje K. er altså journalist når han ikke sitter og drømmer seg bort avsted til The Dales. Og vi har vel alle sett på film at journalister kun bruker pekefingrene når de skriver på tastatur......

Endret av ole jacob
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel noen med Dysleksi her inne også,så trå litt varsomt.

 

HilsenBjørn-Olesomavogtilhardetlitttraveltnårhanskriverogvirkeligmåttesjekkeflergangerforåskrivedennes

etningen :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel noen med Dysleksi her inne også,så trå litt varsomt.

Selvfølgelig.

Det var vel derfor jeg skrev at dysleksi og rettskrivningsvansker ikke er målgruppen i min klagesang... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tidligere kommet med et hjertesukk i denne tråden vedrørende enkeltes totale fravær av punktum i innlegg. Jeg klarer ikke å følge diskusjonen i en sikkert interessant tråd når innlegg på opp til en halv side blir skrevet uten noen form for oppdeling. Når det gjelder forskjellen på slurv og skrivevansker fremkommer vel det ganske tydelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er stor tilhenegr av tofingers LFT-metoden = let, finn og trykk. Det går kanskje ikke så fort men så får jeg til gjengjeld tenkt meg om mens jeg skriver, og det er det også fler som burde prøve. Det har tilogmed hendt at jeg har slettet egne innlegg etter å ha lest dem selv istedet for at jeg har postet dem.

 

Enig med TT og OJ; preview post ruler.

 

Alle dyselektrikere har selvfølgelig amnesti. Untatt for slurv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det feil at jeg retter på innlegga som tastaturet ikke vil være med på nå da?

Prøver jo bare å skrive forståelig, men ikke akkurat like lett hele tiden da tastaturet motarbeider meg litt av og til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ta fra noen skrivegleden nå da :o men forstår godt hva du mener.

Har lagt merke til fin stigning på rettskriving og gramatikk hos enkelte her inne og jeg velger å tro at forumet har hjulpet dem ut av skrivesperra. Interresse for et tema er en god hjelper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle dyselektrikere har selvfølgelig amnesti. Untatt for slurv.

(min utheving)

Hvis du skal trykke på bokstaven Y og skriver 6y7, så er det ikke dysleksi, det er slurv og unødvendig.

 

Har lagt merke til fin stigning på rettskriving og gramatikk hos enkelte her inne og jeg velger å tro at forumet har hjulpet dem (...)

Øvelse gjør mester. Jeg har en kompis som er dyslektiker. Han leser på sengen før han sover HVER DAG. Det er solid innsats som han tjener godt på.

 

Å skrive er naturligvis enda bedre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dysleksi (mest på skrive siden) og er nok den som skriver mest feil på hele forumet....(det har sikkert de fleste som leser forumet allerede oppdaget.....) Men prøv og les noen av de første innleggene mine. F.eks: tre lette ord og alle tre feil. Sykt iriterende og lese i ettertid :angry:

Men jeg tror det kommer seg.

 

For alt jeg vet er det sikkert skrive feil i dette innlegget og......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folkens, les innlegget til Dagfinn en gang til. Dette handler ikke om dysleksi eller skrivfeil. Det gjør vi alle.

 

Det som han ber om er jo at folk tar seg tid til et punktum, fjerne unødvendige tall i ord og kanskje et avsnitt i ny og ne. Correct me if I'm wrong. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok Terra mente å kommentere andres skrivefeil.

Å rette på egne skrivefeil har alltid vært en god egenskap.

Det gjør jeg stadig vekk, og jeg er gæren nok til å unnlate og kommentere det i en 'EDIT:'

:o

 

Dyslektiker?

Skrives det ikke egentlig dyselektriker?

(fritt sitert etter Jokke i 'Pondus')

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg oppfatter Terra prøver å si er at en skal lese gjennom innlegget før en poster for å gjøre VBF lettlest og trivelig for alle.

 

Om det kommer noen leifer innimellom gjør vel ikke det noe, men hvis det ser ut som stenografi uten å ha dysleksi kan det vel være greit med egenkontroll før posting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå kan det også være garasjerelatert... :rolleyes:. ett tastatur med litt girolje, sveisesprut, cola og etchprimer kan gi intresante resutater. og i teorien hvis skjermen har fått samme behandling så er det ikke sikkert det er mulig å se ;) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Posted Today, 22:32

Folkens, les innlegget til Dagfinn en gang til. Dette handler ikke om dysleksi eller skrivfeil. Det gjør vi alle.

Det som han ber om er jo at folk tar seg tid til et punktum, fjerne unødvendige tall i ord og kanskje et avsnitt i ny og ne. Correct me if I'm wrong.

 

Korrekt oppfattet, Haakon.

Det ville ikke falle meg inn å pirke på eller kommentere medlemmers skrivefeil.

 

Hvis du skal trykke på bokstaven Y og skriver 6y7, så er det ikke dysleksi, det er slurv og unødvendig.

 

Korrekt oppfattet av deg også Eivind.

Det handler om å ta seg tid til å lese hva man har skrevet før man poster. Enkelt og greit.

 

Jeg henger meg ikke opp i generelle skrivefeil og feil setningsoppbygging. Det praktiserer jeg til stadig selv. Jeg setter kun fokus på unødvendig slurv.

I beste mening. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skriver ikke bare med pekefingeren! blush Jeg bruker langemann også, så!

 

Jeg er naturligvis enig med alle sammen, om at man bør gjøre så godt man kan og godt lese gjennom før man poster. Det gjør jeg hver gang, og jeg finner alltid nesten alltid tastefeil.

 

Noen får det uansett ikke til, men det får også være i orden.

 

Jeg tror jeg har nevnt dette før, men det tåler å gjentas her.

På et annet menneskebilforum jeg tidligere frekventerte hadde vi en virkelig håpløst dyselektrisk deltager. Han skrev virkelig som ei geit, men han var (og er) uansett en av forumets mest velsette, enn si avholdte, deltagere, fordi han er vennlig, kunnskapsrik, oppfinnsom, humoristisk, ekstremt hjelpsom, gjestfri, upretensiøs, osv., kort sagt en kjernekar av de sjeldne. Det er og blir viktigere enn bokstavene :)

 

Dette selvfølgelig nevnt for at dyselektriske pluss-poler ikke skal tro de er negative :)

 

Mvh Terje K.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med at jeg skriver mye feil, ofte fordi jeg ikke tar meg tid til å rette. Jeg har det litt travelt med å skrive, fordi jeg skal ha med meg alle nye postinger og topicer.... blush Men noen ganger retter jeg opp ved å bruke EDIT- knappen. B)

Beklager at jeg har det travelt med å skrive! :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...