Gå til innhold

Motorproblemer/turbo?


dagjen

Anbefalte innlegg

Det er noe svineri at diesel kan komme ned i smøreolja på den måten. Er dette en problemstilling på mange biler, eller er det LR-patent?

 

Det er fort gjort å gå på en smell når lekkasjen først er ute. Man skal jaggu peile ofte for å føle seg trygg, når forholdene er lagt til rette på den måten. :-|

 

Svein Ivar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ikke enestående nei. Min bror har en VW crafter hvor merkeverksted selv ikke etter omfattende korrespondanse med Tyskland og nesten 2 år med feilsøking klarte å finne ut av problemet. Ingen der i gården hadde noen gang hørt om problemet før, særlig. Etter forslag fra familiens LR eier ble bilen kjørt på et dieselverksted og lekkasje på en dyse konstatert. Merkeverkstedest forslag til løsning på problemet da de ble forelagt ideen først var skifte av samtlige dyser til den nette sum av noen titusen, pytt sann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

I morgen skal bilen endelig leveres til diagnostisering. Sånn i verste fall, om jeg må kjøpe ny motor så ser jeg det finnes brukte motorer til 6-7.000 på ebay. Men det finnes også overhalte til 50.000. I mitt tilfelle skal jeg klare meg med en ren motor uten turbo og annet eksternt. Er det bare å kjøpe en rimelig som ser ok ut, har lav km og selger virker ok, eller er det en catch eller flere jeg må passe meg for?

 

Konkrete tips til motor til salgs tas også i mot med takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da blir det ny motor. Det er gjennomslag på sylinder 3 som sjelden er med, så der har det gått galt. Det blir en billigmotor med litt bytte av pakninger og diverse. Blir interessant det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...