Gå til innhold

Frossen logo SAT NAV og ingen lyd (Stavanger)


1120td5

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har noen IIDTool pluss DVD 116 Patch file 4 i Stavanger regionen som kan hjelpe meg å få fikse lyd problemet på LR3 2005 model?

 

Takker for alle hjelp.

 

mvh

Daniel

 

Se Bulletin nedenfor som kan hjelpe å fikse problemet;

 


CONDITION SUMMARY:
Situation: During or just after engine start-up, the following issues may occur: • The High Line Display Front (HLDF) may 'freeze' while displaying the Land Rover logo; • The HLDF may 'freeze' while displaying the Land Rover logo and the audio system cycles 'on' and
'off' every three seconds; • The HLDF may 'freeze' while displaying the Land Rover logo and there is no audio.
These issues may be caused by a loss of communication between the HLDF and the Media Oriented Systems Transport (MOST) system, causing the MOST system to enter a continuous re-boot cycle.
Action: In the event of a customer concern of any of the above, refer to the Repair Procedure below to reconfigure the HLDF and Integrated Head Unit (IHU).
PARTS:
No parts necessary; information only
TOOLS:
Latest IDS DVD Patch File; software first available on IDS DVD116 Patch File 4 Midtronics PSC-550 Vehicle Power Supply
WARRANTY:
NOTE: Repair procedures are under constant review, and therefore times are subject to change;
those quoted here must be taken as guidance only. Always refer to DDW to obtain the latest repair time.
DDW requires the use of causal part numbers. Labor only claims must show the causal part number with a quantity of zero.
Description SRO Time (hours)
Condition Code
Causal Part
Front entertainment control module - configuration 86.90.79 0.80
Update integrated head unit software - with IDS connected
86.90.89/33 0.20
42 YIK500071
Normal warranty policy and procedures apply.


TECHNICAL BULLETIN
No: LTB00179 Issue: 2
Page 2 of 2
REPAIR PROCEDURE:
RECONFIGURE THE FRONT ENTERTAINMENT CONTROL MODULE and INTEGRATED HEAD UNIT
CAUTION: A Midtronics PSC-550 Vehicle Power Supply must be connected to the vehicle battery during IDS diagnosis / module programming.
1. Connect the Midtronics PSC-550 Vehicle Power Supply to the vehicle battery.
NOTE: IDS must be loaded with software release DVD116 Patch File 4 or later.
2. Connect the IDS to the vehicle and begin a new diagnostic session by entering the correct VIN for the current vehicle.
3. Follow the IDS prompts to read the vehicle configuration. 4. Select 'No' when prompted 'Do you wish to read diagnostic trouble codes?' 5. Select 'tick' to continue. 6. Select the 'Vehicle Configuration' tab when Content Model is displayed. 7. From the Vehicle Configuration menu, configure the High Level Display Front by selecting from the drop-
down menu: • 'Module programming' > 'Configure existing module' > 'Front entertainment control module' 8. Select 'tick' to continue, following all on-screen instructions to complete this task. 9. IDS will return to the Vehicle Configuration menu when completed. 10. From the Vehicle Configuration menu, configure the Integrated Head Unit by selecting from the drop-down
menu: • 'Module programming' > 'Configure existing module' > 'Audio front control module' 11. Select 'tick' to continue, following all on-screen instructions to complete this task. 12. IDS will return to the Vehicle Configuration menu when completed. 13. Exit the current session. 14. Disconnect IDS and the Midtronics PSC-550 Vehicle Power Supply from the vehicle.15. Verify infotainment system operation.
File actions

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du blander vertøy mellom IID (gap diagnostic) og IDS/SDD (forhandler verktøy).

 

Prosydere over er for forhandler verktøy og ikke for en IID tool.

 

Lykketil

Glen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder til på Karmøy og kan hjelpe deg med IIdtool, men det er jo et stykke vekke men om du skulle denne veien....

Men ellers anbefaler jeg deg å enten prøve en hard reset eller ta turen til Gunnar og Co på Sandnes Bilverksted (Et Mekonomen Bilverksted som er Land Rover spesialister) de kan oppdatere og programmere og er super greie og flinke folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om det er samme symptomer, men jeg hadde innom en D3 i går med sort skjerm og uten lyd i radioen. Det nyttet ikke å resette feilmeldinger. Men helt tilfeldig mens bilen var i gang nappa vi ut sikring 42, en 30A, som er til forsterkeren og satt den inn igjen. Da våknet radio og skjerm til live igjen. En hard reset av bilen hadde vel da kanskje gjort samme nytten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Fogga

 

Skal prøve meg på det. Har prøvd alt som kan prøves men lyden `kommer og går`` . Har byttet til ny AMP til ingen nytte :(

Har gitt opp og vil levere bilen til Sandnes bilverksted.

 

Takk for tipset.

 

mvh

Daniel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du skrev "kommer og går" fikk det meg til å tenke litt lenger. En kamerat av meg hadde samme problem med kupe vifta. Den kom og gikk så de passa den. Og den gikk for det meste når det passa minst. Vi tenkte kanskje den var utslitt og bytta den. Men problemet var der fortsatt. Årsaken til at viften kom og gikk var at releet i sikringsboksen i batterikassa var dårlig. Vi bytta det releet og alt var i orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der med vifte som kommer og går er et kjent problem.

Min var også slik.

Nytt relé fikset jobben.

 

Måten å sjekke relé på er å låne fra en annen krets.

Mener å huske der er mange av samme typen.

 

Jeg hadde også problemer med skjerm som kom og gikk.

Mener bestemt at jeg fikset det med hard reset.

 

Så gå for hard reset først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Fjellrev og Fogga,

 

Skal prøve hard reset (igjen) pluss sikringnr 42. Jeg har bestilt time 14 Feb så håper den fikses før den tiden.

 

VBF.. Motvillig til å betale mye for en så enkelt problem.

 

mvh

Daniel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei Brumle

 

Bilen er foreløpig på verksted. Venter spent på svar før jeg utale meg.

 

Har lest mye om samme problem på 4 forskjellige forumer før jeg levert bilen til verkstedet.

 

Krysse fingern og håper for det beste.

 

Daniel

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kommer endelig konklusjonen.

 

D3 er berømt for å ha infotainment problemer og dette stemmer helt fra Solihull.

 

Head unit og amp ble testet uten nytte. Til syvende sist så ;
1) Demontert de hele interiør

2) Infort rep av kabelgater/kontakter pluss sprayet med silicon for å unngå fuktighet

3)Loddet/Isolert kontakt punkt

4)Montert tilbake.

 

Nå er det i fungerende god orden. Prisen er spiselig.. De var MEGA Snill og gjort alt for at jeg kunne få mat på bordet til familien denne måneden.

 

Daniel

Endret av 1120td5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei,

Radio var fullstendig død. Jeg tok ut hele enheten og koblet fra alt. Tenkte at det var greit å demontere og sjekke kabler og kontakter før jeg kjøpte ny. Men satte alt på plass igjen og merkelig nok fungerte alt plutselig igjen???

 

Hilsen

Brumle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig nok har jeg prøvd alt og ga opp. D3 fra den ble levert fra Solihul hadde feil ledningsnett. Noen er heldige. Ikke meg.

 

Nå er alt i orden og kommer ikke til å angre for oppgraderingen Sandnes Bilverksted har utført..

 

 

Daniel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...