Gå til innhold

BFG AT KO eller KO2 ?


Anbefalte innlegg

BFG hevder i alle fall at de nye er mye bedre enn de gamle på de fleste områder. Mer mønster på siden som man ser, sideveggen er visst generelt mye sterkere enn tidligere, uten at fleksibiliteten er ofret. Kjøpte mine hos https://www.byttdekk.com/sok/storrelse/dekk/0/DS/265-75-16#!price=956,1735

og synes ikke prisen var så gale, i 265/75-16.

 

IMG_0248.JPG

 

IMG_0246.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp Insa Turbo 'Ranger' ,Glen?

Gml. AT mønsteret til BF !

Jeg har nå kjørt 50000 km på det 24/7 ,365 og det er 20000 km igjen å slite på. Dim. 265/75-16

 

Bestiller hos dekkonline og levert på trappa!

Har det også på 2 DII ( 1 solgt) i dim 255/55-18

 

Kjøper ikke andre dekkmerker? ,når Insa Turbo fungerer 100%?

Men det er nå mine valg?

 

NB!

I fra NLRK's dekkverksted, Torvik Verksted, så vil ikke BF eller GoodYear i off-road mønster nå bli å få med M+S,MS eller snøkrystaller!

Dette iht. Michelin, som eier nevnte merker!

De er nå klassifisert som sommerdekk, i 2016/2017 dekkatalog/dekkprogram. Og framover.

Og da vil det bli problemer ved evt. snøfall , glatt veibane og biltilsynets utekontroll i vintersesong.

Og ihvertfall på EU-kontroll, hvis kontrolløren er nidkjær!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Kjøp Insa Turbo 'Ranger' ,Glen?

Gml. AT mønsteret til BF !

......

I fra NLRK's dekkverksted, Torvik Verksted, så vil ikke BF eller GoodYear i off-road mønster nå bli å få med M+S,MS eller snøkrystaller!

Dette iht. Michelin, som eier nevnte merker!

De er nå klassifisert som sommerdekk, i 2016/2017 dekkatalog/dekkprogram. Og framover.

Og da vil det bli problemer ved evt. snøfall , glatt veibane og biltilsynets utekontroll i vintersesong.

Og ihvertfall på EU-kontroll, hvis kontrolløren er nidkjær!

Viktig å skille på KM(2) som er mud-terrain, og KO(2) som er all-terrain. Mine KM2 som ble kjøpt i pinsen, er ikke M+S merket.

 

Men det er heller ikke krav til vinterdekk på biler med totalvekt under 3500kg. Kravet er 3mm mønsterdybde etter 1. november og frem til 1. mandag etter påske. Men det er heller ikke lov å pigge dekk som ikke er merket M+S.

 

Mine dekk er helseipet, men ingen pigger.

 

Ref: http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Eie+og+vedlikeholde/dekk-og-kjetting

Endret av finnarne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BF TA KO og KO2 er som natt og dag. Meget stor forskjell både for øyet og spesifikasjoner. Her har Goodrich virkelig gjort en forbedring.

 

-Absolutt. Jeg har selv et sett KO2 på bilen, og må si at dekkstøyen er nesten som på 'vanlige' dekk, et stort fremskritt fra forgjengeren. Ellers fremstår jo dekket som nærmest in-de-f***ing-structible med de forsterkede sideveggene. Når prisen i tillegg er meget edruelig, er valget enkelt.

 

Som en ytterligere bonus har det vært veldig tillitvekkende på variert underlag - for min del er det veldig enkelt; neste sett dekk til firehjulstrekkeren blir også BFG A/T KO2. (Dog skal det sies at jeg ikke er så tøff i trynet at jeg kjører på dem året rundt, selv om de er merket M+S - er det vinter, så er det pigger i min bok...)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har ikke kjørt de gamle dekkene på vinteren, så kan ikke sammenligne. Men jeg er meget positivt sjokkert over mine seipa KO2.

Vi har sålangt bare hatt de fire mest vanlig vinterførene i Trondheim:

 

- bar veg. Som vinterhalvåret pleier å være den største delen. Fungerer meget godt ;)

 

- skikkelig snøføre. Meget godt grep. Nesten sammenlignbart med hakka Tør jeg si. Ikke oppfattet som glatt i det hele tatt.

 

- skikkelig slaps (les vanlig, tett snøfall med heavy salting) dekkene fungerer meget godt. Bedre dekk på slikt før har jeg ikke hatt. :) (Kjørte hakka 8 i fjor....)

 

- blankis og regn. Positivt overaska. Forventa at jeg skulle gli sideveis ned bakkene hos oss, men hadde faktisk en del grep. (Til blankis å være) Ikke mye under par sammenliget med vanlig piggfritt altså. :) Ønsket allikevel pigger... (det gjør vel alle på slikt føre?)

 

Ikke mange dager med erfaring på dekkene dette altså. Nå er det bar veg igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...