Gå til innhold

255/85R16 alternativene


Milettermil

Anbefalte innlegg

I Australia og Statene er Maxxis sine dekk populære. Kanskje mest pga pris og offroad-kvaliteter.

I Norge er BFG MT KM2 nesten enerådende,

Har noen erfaring med Maxxis MT762 eller de nye 764?

Tenker dette som ekstra offroad-dekk, ikke til langkjøring og hverdagsdekk. På asfalt er nok BFG best av MUd-dekkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, BFG er et opplagt valg, men kanskje folk i Australia og USA også har erfaringer det er verdt å lytte til.

Et MT dekk er jo også et kompromiss, så slitasje er sikkert et tema.

 

Om man sparer 400-, per dekk, på 5 dekk, så er jo det penger til diesel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt mange km2. Fine når de er nye, men de slites trappevis og gir tilslutt mye vibrasjoner. Knastene er for store. Det gamle mønsteret var bedre.

Samme problem med Toyo, slites trappevis, annenhver knast slites mer. Nå rister mine veldig...

Hadde håpet de gikk til vinterdekkene skulle på men nå begynner det å bli ille.

Tror jeg vil ha A/T - dekk neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heving/senking av bil uten justering av spesielt spissing og men andre vinkler også gir skjev slitasje

på gatedekk og trappeslitasje på grovmønstede dekk.

4hjulstrekk i låst stilling eller treg senterdiff gir også feil på dekk.

Sånn er det bare.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører man i skogen, gir iaf MT dekk mye mindre slitasje på bilen. Den får bedre grep, og da kan hastigheten gå ned. Jeg har AT på D2-R2, og er OVERHODET ikke fornøyd, pakker seg altfor lett, og glir når man vil stanse foran store steiner osv. Umulig dosere bremser presist også. Ekstremt viktig på lave biler med relativt små dekk, som D2. Mercedesene jeg hadde, på 33" gikk som regel over stokk og stein uansett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt mange km2. Fine når de er nye, men de slites trappevis og gir tilslutt mye vibrasjoner. Knastene er for store. Det gamle mønsteret var bedre.

 

Jeg er ikke enig i at det gamle mønsteret var bedre. Det nye mønsteret er mer retningsstabilt og er stillere på veien. Pluss at det er MYE mer stabilt sidevis enn det gamle, noe man merker godt både ved offroad- og vinterkjøring.

 

Jeg kjører tredje sesongen på mine KM2, og merker ikke noe til trapping. Mine er fullseipa, men har ikke lest om at de trapper seg og vibrerer på de utenlandske forum jeg har vært på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke annen erfaring enn at jeg har kjørt 11865km med BFG M/T KM2 siden pinsen. Mistet et lodd på den ene felgen fremme nå i helgen, og måtte derfor på med reservehjulet. Vurdere å bestille ett nytt dekk, for å slite dem litt jevnere. planen er å bytte de ut etter ca 50' km

 

Men her er noen alternativer i dimensjonen:

https://www.dekkleader.com/bildekk-255-85-16

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Mine km2 er slitt i ytterkant på dekka fremme, trappeslitt som dere sier. Kjørt kanskje 20 000km, de bak ser fortsatt nye ut. Irriterende... ja de er helseipa, og virker som slitasjen kommer i sving..... 33x10.5r15 på 300GD.

Det er problemet på det meste av grove mt-dekk. Når slitasjen kommer blir ytterste knaster trappeslitt. Det gir vibrasjoner og støy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var redd spissinga på bilen var feil. Men hvis det er normalt så! Merket stor forskjell på vibrasjoner og spesielt støy ja. Tenkte de skulle holde lengre enn som så, kanskje det blir all terrain neste gang da...

Flytt hjul fra høyre til venstre side.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...