Gå til innhold

Skade på ECU Land Rover Freelander 2.0 TD4 2001


kjellola

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har vært så uheldig å skade ECUèn under arbeid i motorrommet, dette skjedde etter at jeg hadde løsnet ECUèn fra sin plassering og den kom borti batteriets pluss pol. Etter dette vil ikke motoren starte.

Noen som vet/har en løsning på dette.

Er det mulig å bytte ny enhet, eller kan den repareres?

 

Mvh Kjell

 

ecu.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikka bare og bytte denne. Den må kodes opp mot nøkkelboksen (EWS3).

Da må du først få lest ut koden(om du kjøper en brukt) Ellers så må du kjøpe en brukt ecu med EWS og nøkkel.

En annen mulighet er og få tak i en brukt med samme nummer og flytte over program chippene fra den gamle til den nye boksen.

 

Alternativt så kan du alltids kjøpe en fabrikksny hjerne og få den kodet til bilen, det koster jo en liten slump det og.

 

Ellers om du søker så er det en som heter Kim i Bodø som driver med BMW hjerner og han er god på det.(Google kim,BMW,bodø)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for ditt svar og din anbefaling.

Mvh Kjell

 

Det er ikka bare og bytte denne. Den må kodes opp mot nøkkelboksen (EWS3).

Da må du først få lest ut koden(om du kjøper en brukt) Ellers så må du kjøpe en brukt ecu med EWS og nøkkel.

En annen mulighet er og få tak i en brukt med samme nummer og flytte over program chippene fra den gamle til den nye boksen.

 

Alternativt så kan du alltids kjøpe en fabrikksny hjerne og få den kodet til bilen, det koster jo en liten slump det og.

 

Ellers om du søker så er det en som heter Kim i Bodø som driver med BMW hjerner og han er god på det.(Google kim,BMW,bodø)

 


Takk for ditt svar.

Jeg har sjekket alle sikringene nede til venstre for rattet, er det noen andre plass jeg må finne sikringer ifbm dette?

Hvordan sjekker jeg jordingen?

Mvh Kjell

 

Sjekk alle sikringer først.
Jording må også sjekkes

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å sjekke jording er det motsatte av å finne pluss. Sett den ene pinnen på multimeter/prøvelampe på plusspolen, resultat vil vise seg når man setter den andre pinnen til jording.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikka bare og bytte denne. Den må kodes opp mot nøkkelboksen (EWS3).

Da må du først få lest ut koden(om du kjøper en brukt) Ellers så må du kjøpe en brukt ecu med EWS og nøkkel.

En annen mulighet er og få tak i en brukt med samme nummer og flytte over program chippene fra den gamle til den nye boksen.

 

Alternativt så kan du alltids kjøpe en fabrikksny hjerne og få den kodet til bilen, det koster jo en liten slump det og.

 

Ellers om du søker så er det en som heter Kim i Bodø som driver med BMW hjerner og han er god på det.(Google kim,BMW,bodø)

Tusen takk for tipset som du ga meg, jeg tok kontakt med Kim i Bodø, sendte ECUèn til han, fikk den i retur i går, monterte på plass i bilen og alt fungerte. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...