Gå til innhold

Owatrol behandling, erfaringer


Anbefalte innlegg

  • 1 år senere...
  • Svar 58
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

På 13.9.2015 den 21.01, austbø109 skrev:

Rå linolje tørker meget sein/aldri mest kokt tørker.

Jeg som svarer Dere har litt erfaring fra behandling av treverk, og der skal rå linolje ha bedre inntrenging enn kokt linolje. Det skal visstnok komme av at rå linolje har mindre molekyler. Det er nå i hvertfall den forklaringen jeg har fått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
På 12/29/2015 den 20.15, lafterolf skrev:

Den leder strøm i ledningsnett, vet du noe annet så kom med det.

Det høres veldig merkelig ut. R.O.V`er som skal brukes på meget dypt vann har all elektronikken i oljefyllte bokser for å motstå vanntrykket (luftfyllte bokser ville blitt presset sammen eller måtte hatt veldig tykt gods). -Og her ligger elektronikken fullstendig nedsenket i oljen, så oljen omslutter alt av integrerte kretser, loddepunkter, etc etc..

 

-Og her kan du se folk som gjør det samme for å kjøle ned pc`ene sine: https://www.youtube.com/watch?v=O4RXcVCeKbQ -jeg tviler på at de ville gjort dette dersom oljen ledet strøm ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Hei! Nybegynner her! 

På forhånd takk for tålmodighet :D

 

Etter litt lesing, ser ut som linolje, fluidfilm og owatrol er populært :)

 

Kan dere si noe om hvor jeg ikke bør få dette? Dekker dere til noen området når dere jobber? Bremseskiver kanskje? 

Hva med lakken på karosseriet? 

 

Hva med ramma, stige/steg og annet synlig stål. Dette er jo gjerne svart lakkert. Jeg vil gjerne at dette ser svart ut. Er det owatrol og bengalakk som gjelder her? Pensle rett oppå rusten? 

 

Hva med dørhengsler? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei,

 

Før jeg leste tråden her tenkte jeg å sprøyte kanaler og hulrom på mine tre biler med owatrol blandet 50/50 med "vanlig" hulroms beskyttelse (tectyl/mercasol e.l.). Tenker nå at 50/50 owatrol og linolje fra Biltema kan være et godt utgangspunkt. Ønsket er et stoff som kryper, stopper rust og holder seg på plass over tid. Vi snakker om bil hvor rustprosessen muligens har begynt, men kun overflaterust i denne omgang, Tanken er å stagnere utviklingen. Det ligger fluid film behandling i fremtidsplanene på 2 av bilene, mens den eldste nok må igjennom noe sveising ++ før den tid.

 

Hva tenker "menigheten"?

Endret av Mr Rover 75
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lanolin.
Jeg kan ikke få sagt det ofte nok, jeg har aldri noensinne sett oljeprodukt som kryper så til de grader. Oppover, innover, ja rett og slett overalt.

 

Går ALDRI tilbake til NOE annet produkt enn Lanolinbasert oljebehandling på noen bil jeg skal ha iaf....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...