Gå til innhold

erfaringer med fluid film?


Anbefalte innlegg

Ja tectyl er for seint for den bilen der.


Var onda bilen i dag og der det fyke grus og sand hadde det sammla seg rimelig mykje på hjuloppheng, bremser og sånt, så det drar noke drit dette her, dette var ff sprayen. på selve karoseriet der det ikkje er så utsatt hang olja skikkelig på enda og der hadde det heller ikkje sammla seg så mykje drit. Men det er jo bedre med ff og drit på hjuloppheng og sånn enn det er med rust.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • Svar 120
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Kan noen svare meg på om fluid film er basert på lanolin-olje? Har nemlig en samboer som ikke tåler lukten av sau som omkranser en lanolin-behandla bil i solsteiken!

Og bortsett fra linoljeboksen til Biltema, finnes det noen andre alternativer til vår Defender og D3?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Me fæ sjå håtte Defenderen fe! Tror det bikker mot linolje sånn i første omgang.. Så kanskje vi prøver Fluid-film på D3-en! ?

Endret av Mr.T
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Da har jeg hatt fluidfilm på bilen i ca. 1 år. Kan jo skrive litt om hvordan det ser ut nå.

Men merk, bilen har aldri blitt kjørt ordentlig i skog, gjørme osv. Men har gått ca 17 000 km siden forrige behandling.

 

Det har blitt mindre fett på de mest utsatte områdene, men det ligger fortsatt et belegg i hjulbuer osv.

I løpet av året har jeg etterfylt noen steder selv når jeg har feks har byttet dørhengsler osv bare for å være helt sikker på at bilen har fått nok saus.

Under bilen er det fortsatt godt med olje. Jeg opplever at den har holdt bra.

 

Så nå er det klart for ny runde hos Oslo Antirust om ikke lenge:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er endel dør og tettelister og lignende som sveller opp ved lengre eksponering av olje... Uavhengig om det kommer av dino eller sau. På Toyota'n f.eks , er det hengt på gummi sprutmatter fra fabrikk mellom innerskjerm og ramme som ikke er glade i sau, da de blir slappe i fisken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
4 minutter siden, Johnnylc90 skrev:

Hører nå at lanolin er no dritt, å at den lokker mus  til seg.. Blir heilt forvirra      har jo kjøpt dette settet  til lanloin. Men 

Nå veit æ ikke noe lengre 

 

Urban legends never die :

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Johnnylc90 skrev:

Hører nå at lanolin er no dritt, å at den lokker mus  til seg.. Blir heilt forvirra      har jo kjøpt dette settet  til lanloin. Men 

Nå veit æ ikke noe lengre 

 

 

Vi har to biler som er behandlet med FF, og har nå ikke vært plaget av mus, på tross av at vi bor "i skogen".

 

Det eneste plagsomme med FF (min erfaring) er at det er noe herk å få av når man skal bytte deler i understellet. :D

 

På den annen side - når man først har fått av klinet, så løsner det meste av bolter ganske så greit. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers kan jeg jo vise, hvordan en 18år gammel Toyota ser ut, eller regelmessige behandlinger med godstoffet.

Toyota er hverken kjent for god stålkvalitet eller god understellsbehandling fra fabrikken, men denne er fortsatt 100% perfekt hva rustangrep angår

IMG_20191029_155413.jpg

IMG_20191029_155503.jpg

IMG_20191029_155530.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sauefett er jo brukt i jernskipsindustrien i alle år, f.eks. mellom tre- og jerndekk. Det er jo et sted der alltid er vått og uten sauefett ville nok jernet ha forsvunnet rimelig raskt.

 

Langt mer skeptisk til Tectyl og denslags stoff. På 90en min er der ikke mye Tectyl men der er mye rust bak det lille som er... Noen steder sitter Tectylen godt og da gjør den jobben men det er ikke mange plasser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...