Gå til innhold

Sprøyte til påføring av Fluid Film


radovan

Anbefalte innlegg

Kva slags sprøyter brukar folket til dette?

Den eg har, ei slik raud ei med rør og dyse i enden - som finnast i billege sett med diverse andre trykkluftgreier - er ikkje heilt god.

Det kjem ikkje ut noko utan at ein halvblandar middelet med eitt eller anna meir lettflytande.

Endret av radovan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaupel-sprøyta som Rettedal selger, med hulromssonde. Denne har myyyye lavere luftbehov en den røde tåkesprøta du har, og er følgelig snillere mot kompressoren din. Kjøp hulromssonde følger med, kjøp gjerne en løs dyse for frisprøyting ekstra i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det gitt resultater Erling? Til du er vandt med sprøyta anbefaler jeg underlag som tåler litt grising, den sprøyta bråstopper ikke bestandig når du slipper håndtaket ... he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg benytter den sorte som Rettedal selger. Sett med 2 ulike sonder. Gir utrolig bra resultat. Absolutt verdt pengene. God kvalitet. Messing?

Endret av Paal Helge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg benytter den sorte som Rettedal selger. Sett med 2 ulike sonder. Gir utrolig bra resultat. Absolutt verdt pengene. God kvalitet. Messing?

 

Ja Rettedal selger jo ett ferdig kit til akkurat denne jobben, som passer helt perfekt. Til en helt kurant pris. Og sprøyten varer jo sikkert i årevis.

Kommer i posten nær deg om du bare bestiller.

Rart egentlig at de som har drevet med dette i årevis klarer å sette sammen ett kit som fungerer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sprøyta fra Rettedal jeg har.... he he.. men har uansett erfart at den spytter litt i tide og utide med en av sondene i bruk, hvis du avbryter for å flytte litt på arbeidsposisjon. Har prøvd å løsne dunken litt for å få uttrykket fortere etc, men til liten hjelp. Spiller egentlig ingen rolle, da det ska påføres i store mengder uansett. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hagmans sprøyte er god og gir godt resultat. Kjører luft ut i tippen av slangen, slik at den trekker olja ut i slangen, i motsetning til billigsprøuter som prøver å trykke oljen ut.

Fås hos mekonomen. Koster 6-7-800 kroner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fekk tatt ein runde med FF og nyesprøyta i går. Kunne tenkt meg ein smule meir forstøving frå holromssonden, men alt i alt trur eg det vart bra. :)

 

Som ekstranummer impregnerte eg to par arbeidssko. Det vart veldig bra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Blir resultatet brukbart om man gjør det selv ?

Idiotisk spørsmål selvsagt, men stiller det likevel. Når man er svak i viljen, hender det det bygger seg opp et lager av biler, som gjør at den potensielle besparelsen ved å legge en lørdag i potten er " litt " større enn den er

hos dere som er litt mer prinsippfaste. <_<

På ene siden vet jeg jo at det er "lurest " å levere hele flåten til skikkelig behandling, men samtidig er det ikke akkurat noen heksekunst å gjøre jobben selv heller. Discoveryen f.eks er jo behandlet fra før, og en enkelt etterbehandling klarer jeg vel lett selv....

 

Er det noen som tør driste seg med en " sprøyteliste " eller " how to " om man skal få til et akseptabelt resultat. Spesielt ramma på D2 er jo veldig utsatt, og da er det greit å få forsøkt kommet inn i den. bør man borre opp noen huller f.eks ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss det er like mykje kryping i FF som dei skryt av er det nesten berre å dra nokre striper under bilen.

 

Og viss ikkje er eg likevel sikker på at det blir bra nok utan inngrep i ramma. Det er ganske mange hol der frå før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

henter denne igjen, hvor stor er forskjellen på den " dyre " og den " vanlige " Sprøyta fra Rettedal ?

Den dyre har vært utsolgt en tid, og jeg har utsatt jobben mer enn lenge nok egentlig... må få sett på rustbehandling av de to kjæledeggene mine ila 2-3 uker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke prøvd den dyre fra Rettedal ( var ikke i sortimanget når jeg handlet ), men er veldig fornøyd med den " vanlige "fra Rettedal. Tipset kan være å gjøre noe for å senke trykket inn på sprøyten hvis du er tilkoblet eks 10 bars trykkluftanlegg. 

Endret av Brage
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, JokerS30 skrev:

Filterregulator må uansett til, men da går jeg for den vanlige. Antar den " dyre " er mest nødvendig om man står med dette dagen lang....

 

Ja hele kittet koster vel mindre enn en enkel behandling hos "proffene" , den varer beviselig til mer enn en behandling. Fluid film kanne  -5 liter- kan du om du trenger xtra handle hos Håkensen Maskin på skedsmokorset, det er jo i ditt nærområde..samme pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...