Gå til innhold

Tilhenger elektrisk


Anbefalte innlegg

Koblet til hengeren i kveld for å hente et vedlass.

 

Kjørte 10 min så fikk jeg opp "bulb failure". Høyre baklys på DSE`en var da av og alle lysene på hengeren var ute av drift. Dro ut kontakten på hengeren og stoppet og startet bilen igjen da virket alle lysene på RR`en stakk så inn kontakten fra hengere med det resultat at høyre baklys på bilen slukket mens det lyste i ene blinklyset på hengeren.

 

Tror feilen ligger i hengeren og at det kanskje har noe med jordingen å gjøre.....??? Er den sorte ledningen i midten av henger-kontakten jord????

 

Noen som har koblet litt henger eller har øvrige kommentarer til hva dette kan være????

 

TH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koblet til hengeren i kveld for å hente et vedlass.

 

Kjørte 10 min så fikk jeg opp "bulb failure". Høyre baklys på DSE`en var da av og alle lysene på hengeren var ute av drift. Dro ut kontakten på hengeren og stoppet og startet bilen igjen da virket alle lysene på RR`en stakk så inn kontakten fra hengere med det resultat at høyre baklys på bilen slukket mens det lyste i ene blinklyset på hengeren.

 

Tror feilen ligger i hengeren og at det kanskje har noe med jordingen å gjøre.....??? Er den sorte ledningen i midten av henger-kontakten jord????

 

Noen som har koblet litt henger eller har øvrige kommentarer til hva dette kan være????

 

TH

81075[/snapback]

 

Det høres veldig ut som jorfeil på hengeren. Sjekk alle tilkoblinger bak i lyktene på hengeren, samt pæreholderene.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fikk akkurat samme feil indikasjon ved bruk av henger (ny 2004) på min 4.6 HSE.

Bulb failure høyre hovedlys bak. Alt fungerer igjen etter at hengeren er koblet av og bilen startes på ny.

 

Men problemet mitt nå i etterkant er at solluken tøyser. Brukte solluken da hengeren var påkoplet, fikk feilmelding; Sunroof not set. Greit, det er jo kun å aktivere den funksjonen igjen. FEIL!!!! Så enkelt skulle det ikke være.

Har prøvd å aktivere denne flere ganger nå, men ikke søren om det lar seg gjøre.

Får feilmeldingen hver gang bilen startes. (Ett-trykks åpning/lukking av vinduene fungerer fint)

 

Noen som har et tips her??

Takknemlig for svar.

 

Hilsen nye RR eier, som endelig har realisert guttedrømmen smile.gif

'97 4.6 HSE BRG+sort skinn "flottest i byen"

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Tore!

 

Du ga meg inspipasjon til å prøve igjen, denne gangen fungerte det. Men dette avslører nok en gang disse små underfundighetene som gjør disse bilene så herlige biggrin.gif

De første gangene jeg prøvde hadde jeg motoren i gang, tok endog instruksjonsboka i bruk for å sjekke at prosedyren var riktig.

 

Men i går kveld hadde jeg kun på tenningen og lyktes på første forsøk smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...