Gå til innhold

Fargekoder og lakkfarger


Anbefalte innlegg

Da har vi bekreftet at det er LRC 456 ihvertfall.

 

Men om det er 456, 456(Y), eller 456(L) blir det neste jeg må finne ut.

Hvis det i det hele tatt er noe forskjell på dem.

 

Får sjekke fargekart hos bilXtra i løpet av dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

På Multona fargekartet til bilxtra var det 456 og 456(Y).

Y er mer gul.

Da er det bare å finne ut hva L står for.

 

Må ta med bilen dit en fin solskinnsdag og fargematche med det de har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Fikk blandet en fiin farge hos Bilakkspesialisten i Oslo her om dagen. Var på jakt etter en gammel farge som ligner Limestone (beige), men som er en anelse mer møkkete (grå).

 

De kom frem til en Nissan fargekode 031K8189 C500 DUPONT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært hos de samme gutta og alltid fått god treff på fargen når jeg har hatt med vareprøve.

Tilogmed når lakken på hele bilen har vært bleket og jeg bare skulle pynte litt fant vi noe som var ferdig bleket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 5 måneder senere...

Eg kan tilrå Mipa lakk (dutsche kvalitãt) frå Tomter Billakk i Ski. Tidleg i sommer lakkerte eg det meste på Sigbjørn. På grunn av denne tråden handla eg først hos Billakkspesialisten. Men siden han ikkje skjønte at eg meinte innvendig-og-utvendig-og-skru-frå-kvarandre-og-borre-ut-popnagler-og-punktsveiser-for-å-komma-til-å-gjer-jobben-skikkeleg måtte eg handle meir midtveis. I mollomtida hadde eg blitt tipsa om Mipa, så resten vart handla inn der. No er resultatet prøvd mot belastningene frå skog og arbeid, og konklusjonen er: Utsjånad: Spesialistens grunning er lettara å få jamn, fargene er like. Arbeid: Mipa lakk går mykje fortare å få til å dekke, det gjeld både grunning og farge. To til tre strøk med Mipa, fire til fem strøk med spesialisten. Holdbarhet: Mipa lakk sit mykje betre og lar seg heller ikkje så lett skade. Pris: Mipa koster under halvparten av spesialisten. Kunnskap: Karane er like flinke til å forklare og svare på spørsmål, men spesialisten har betre fargeregister, og finner derfor lettere rett farge. Begge har scanner. Haldning: Begge er trivlege å prate med.

 

Så, no kan folk lese kva eg har opplevd, og så velge kva for kvaliteter dei legg vekt på, og derav få litt hjelp til å velge forhandler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
  • 2 måneder senere...

Hei. Jeg driver ei malingssjappe i Sunndal. Vi tar inn lakk fra Motip. Der finner jeg så godt som alle originalfargene til LandRover. Send meg gjerne PM dersom jeg kan være til hjelp.

Jeg trenger oslo blue nr 644 har du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...