Jump to content
LRforum

All Activity

This stream auto-updates     

1. Past hour
  2. Jeg slenger meg på, væruavhengig. Så får jeg gå i parolen et annet år. Usikker på hvilken bil det blir og om familien er med, men én mann kommer i alle fall i en LR :-)
  3. Min hadde mye rart her - og gikk faktisk den og. (problemene jeg hadde viste seg å være relatert til et sprekt dieselrør, som ga luft). Dette var også en TD5 130 - og mitt problem viste seg å være ta en skjøt på dieselrøret som går forbi filterhuset hadde rustet, ekspandert og sprukket slangen. Vanskelig å se da det er en beskyttelseshylse rundt. Men da hadde jeg andre symptomer enn deg, bilen stanset etter noe tids kjøring. Etter endel research endte jeg opp med at det riktige oppsettet er det jeg har tatt bilde av under. Bilen har gått uten dieselrelatert krøll siden i hvertfall. -Camarogeddon
  4. en ting er nå å dra med seg et diamantbryne rundt for å få sløve kniver til å skinne, en slipemaskin blir litt større å ha i lomma igjen...
  5. Byttet pakningen så får vi se om det er tett. Pokalen har noen merker i seg, så dette er nok kun kortvarig glede før hele jobben må gjøres
  6. God morgen Lars, Jeg skal se hva jeg finner I verkstedet hjemme. Det meste ligger på hytta som ikke blir besøkt før om halvannen uke. Du hører fra meg. Det veste med -85 modellene er at det er første året med elektrisk-ditt-og-datt som selvfølgelig er underdimensjonert og må stadig repareres. Beste årgang etter mitt syn er -79 tiol -84 der alt er manuelt. Helge
  7. Yesterday
  8. Ja, har connetorer på disse slangene. Connectorene sitter skrudd inn i dieselfilterhuset, slangene har hurtigkobling inn på connectorene. Var veldig nøye på å ikke gjøre feil og markerte dem før jeg gjennomførte operasjonen. Det er fire connectorer. En med tilbakeslagsventil, en med en slags gummi og to uten noe som helst. Men.......Connectoren med tilbakeslagsventil stod plassert på pumpesiden av filteret og på plassen nærmest hjulet. Dette er retur til tank. 2:14 ut i denne filmsnutten "https://www.youtube.com/watch?v=BENlNexvSL8" er denne plassert på samme side men på tilførselsslangen fra tank mot filter. Jeg er hellig overbevist om at denne er satt tilbake i rett posisjon men nå blir jeg jaggu usikker (kontrollerte både gammelt og nytt). Det er jo mer logikk i at den skal hindre diesel på vei fra pumpe i å renne tilbake i tanken enn at den skal hindre diesel som vitterlig SKAl tilbake i tanken å komme frem. Gikk ut i natta og byttet over connector med tilbakeslagsventil slik at den står slik det er vist i video og på tegninger. Kjørte deretter lufting (5xpedaltrykk) og pumpa uler infernalsk, noe den ikke blir ferdig med. Byttet deretter tilbake og plasserte tilbakeslag på retur mot tank . Kjørte lufting og pumpa stilnet slik den skal være. Jeg har ikke byttet på slangene da jeg skiftet pumpehus. Det kan jeg se av at den innerste slangen er stripset fast slik at den ikke kan nå bort til feil connector. Mulig forrige eier har gjort noe rart her. Får vippe skiten av og se hvilken som leverer diesel i morra.... Hvis slange på feil sted, skulle da bilen gått i det hele tatt ?
  9. smejan

Diamantbryner

Du skal ha denne, hilsen han som var gift med skjærsliper’n. https://m.clasohlson.com/no/Tormek-T-4-våtslipemaskin/40-9466
  10. Hei Helge, ja det stemmer. Hyggelig å møtes over den kaffen. Jeg liker de 85 modellene. Skal ikke bruke noe av det elektriske, det blir klippet bort eventuelt. Send gjerne et bilde eller to av dette til larsbotten@gmail.com eller på tlf 9054 2101 Heinel er reservert for 25000,- og blir etter planen hentet denne uken.. Lars
  11. Det hyler i frontdifferensialen i min Defender TD5 99-modell. Noen som har en til salgs? Espen Olsen
  12. Skal til Oslo på fredag. Hjem igjen søndag. Kjører, muligens Bien, men en takgrind bør tåle å bli våt evt?
  13. Hei, Det virker som drømmen om Defender ikke vil slippe. Så vurderer nå sterkt å kvitte med med min RRS TDv8 og erstatte denne i en fin Defender. Men, det er jo svært få av disse RRS modellene ute på markedet. Så hva er egentlig markedspris? Bilen er en -10 modell og har nettopp rundet 100 000km. Er programmert om og har ca 320hk. Estimater mottas med takk.
  14. Det er med tungt hjerte vi nå selger familiebilen Blå, men med to andre Land Rovere og to motorsykler har vi rett og slett ikke plass til den. Den er i nær daglig bruk og er familiens arbeidshest som alltid har steppet inn når andre har latt oss i stikken. Bilen har vært på Landstreff med taktelt, den har vært i Elvedalen og den har dratt henger med havarert D2 uten at man merker at den er der. Blå er en P38 fra 1998 med den store V8-eren på 4,6 liter (GEMS), og maler som en katt selv om den har gått bare knappe 271000 km. Den har fått Tornado-chip som har forvandlet bilen og gitt den en mye mer moderne kjørefølelse, samtidig som drivstofforbruket holdes nede. Det er gjort en god del jobb på bilen siden vi kjøpte den, mest vesentlig er nok at valley gasket er skiftet for å stanse oljelekkasjen som var fra motoren, og øvre og nedre bærekuler foran er skiftet på Strømmen ifm. PKK som er gyldig til 29/2 2020. Ellers er den puslet med og har fått stadig vedlikehold sammen med sine søsken. Jeg har dog ikke kommet så langt som til å få fikset AC og blend-motor i varmeapparatet, så neste eier får med et flott bok-symbol på kjøpet. Blend-motor er innkjøpt og kan følge med. Så vidt vi vet er det ikke noen store rustproblemer på bilen. Som man kan se på bildene er ikke bilens eksteriør perfekt i alle detaljer, men det er en flott og staselig bil som kjører svært godt. Til daglig kan bilen sees på Kolbotn, men i morgen er bilen med på Verkstedkveld på Strømmen Bilverksted og kan sees der. Ring Jan Eirik på 95242351 for spørsmål :-)
  15. Er på jakt etter en ny takgrind til DCPUen. Har du en RihnoRack, FrontRunner eller tilsvarende grind til en 90 eller DCPU er jeg interessert Har originalgrinden, så det er ikke aktuelt i denne omgang:)
  16. Glue

DPF

hva gjør man da? fjerner dpf? tauet av en pajero
  17. Hei. Har lyst på det teltet ditt. Er det helt og pent så banker jeg til!
  18. YMK

DPF

Problemet ditt kan komme av at EGR er fjernet, men ikke DPF. EGR er nødvendig for at DPF skal kunne rense seg. Selv om programvare er oppdatert vil DPF gå tett over tid, og kan lage trøbbel slik du opplever
  19. Jeg er ikke sikker på prisen, men kanskje 500? Kan sendes forumfrakt til Trøndelag sist i mai, hvis det hjelper?
  20. Connectorer til slangene, er det hurtigkoplinger på dieselrørene? I tilfelle, hvor? Har du byttet plass på to slanger?
  21. MS86

Vw 2liter motor råd

Rense sil, bytte filter, bytte alt av vacumslanger ( de 90 grader bennet på hver side av innsuget til bremsekraftforsterker lekker alltid.. sjekk hele veien frem til bremsekraftforsterkeren. ) riktig synkronisering av gassere er viktig, toppdekselpakning, justering av ventiler ( ikke på cu motor) som gautes skriver: sjekk at termostaten åpner og lukker riktig og at klaffene er med. Har noe deler, men ikke så mye lenger. Står du fast eller lurer på noe kan du bare ringe:)
  22. etter tips fikk jeg los på diamantbryne, og handlet meg et skikkelig flott et på CLAS for et halvår siden. Dette var noe HELT annet enn de gamle brynesteinene, og etter få dager var kjøkkenkniver, snekkerkniver, huggjern, leatherman, saker og litt av hvert annet testet. Utrolig flott redskap ! Malurten i begeret var at holdbarheten var elendig, etter få gangers bruk var brynet veldig lett å bruke, og resultatet avtok veldig ! Mao var konseptet genialt, men kvaliteten på den jeg handlet var for dårlig. Hvor får jeg fatt på et bryne av høy kvalitet, som varer LENGE.... ? Vil gjerne ha med grov og fin side, da jeg sliper litt økser og sånt også, som gjerne ikke nødvendigvis slipes til kjøkkenkniv-standard...
  23. Bytta forran på min i høst, og fikk samme problemer, sannysnligvis pga rattet sto skjevt. Jeg stillte den opp på flatt underlag, fikk en kamerat til å sitte inni bilen og holde rattet bent, mens eg justerte på styrestagene til hjulene forran sto ca på linje med bakhjula. Tok en prøvetur, og da stod rattet ca beint, fikk heller ingen feilmeldinger. Tror ikke du trenger noe kalibrering, hvertfall slapp jeg det.
  24. Glue

DPF

Gleden var kortvarig. holdt 10 km ut av byen. Limp mode til sveg. Her blir jeg henta av kjentfolk med henger. Strømmen bilverksted neste
  1. Load more activity
  • Create New...