Jump to content
LRforum

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Past hour
  2. Det der er tannstangen (styringen), det skal egentlig være tørt. Jeg har ingen erfaring med D4, men sjekk nivået på servooljen (væsken til servostyringen), hvis det ikke mangler mye er det sikkert ikke krise å kjøre med bilen. Tron
  3. Kikket fort under bilen og så belgen her var fuktig, høyre side foran. Venstre side var også litt fuktig men ikke så mye.. Må ærlig innrømme at jeg vet ikke hva det er engang men burde dette sjekkes opp? LR Disco 4
  4. Sjekk først at bremsevæskenivået er stabilt. Om det holder seg der det skal, så lekker det i alle fall ikke ut mye væske. Sjekk så at det ikke kommer noe væske ut der bremseslangen er festet på kalipper. Regner med at du byttet kobberpakninger der når du byttet kalipper? (Om ikke, så bør du gjøre det snarest). Se også etter lekasje fra bremserør, særlig der rørene går over ramme. Der ruster de gjerne ganske godt. Ellers er det å lufte på nytt, og kanskje gjøre det på "gamlemåten" og se om det gjør situasjonen bedre.
  5. Olje i bremseservo? Hull i bremserør?
  6. Supert! Her kan det bli litt eksperimentering - knuste kopper og super epoxy.
  7. Today
  8. Jeg reagerte fordi det er unødvendig. Er det helt greit at eier betaler for noe som er unødvendig? Som du sier kan det avsløre at bilen er rammeskeiv, men det er da ikke derfor man tar en firehjulskontroll? Jeg brukte kun spørsmålstegn fordi jeg lurte på om de virkelig gjorde en sånn kontroll. Om det gjør meg til vriompeis! er terskelen blitt lav her inne. Ordet dust har ikke jeg brukt, hvor kom det fra?
  9. Bremselys bryteren gir også signal til å kutte ut kruskontrollen. Virker kruskontrollen har du strøm frem til bryteren. Den har åpen kontakt med bryter ute. Bremselys bryteren har motsatt funksjon. Sjekk at bryteren er inne når bremsepedal er ute.
  10. Jeg gjordet det. Gikk helt fint.
  11. Hva får deg til og tro at det er dust og ta 4 hjulskontroll. Den avslører ganske mye om understellet på bilen. Er bilen skeiv, er det noe bøyde stag under som gjør at en av aklsingene vrir seg?,Er noe akslinger bøyde? og selvsagt spissing som er det som er lett og justere. Man må ikke være vriompeis hele tiden !
  12. Forøvrig: Jeg tenker å lakkere håndtakene på bilen. Jeg vurderer sort, men er jo opptatt av originalitet. Hva mener dere? Tenkte å bruke plastlakk. Noen som har erfaring med lakkerte håndtak og hvordan disse holder seg? Skjønner at alle biler i dag har dette, men tenkte på lakkering av de som er på 02-05 l322. Foreslått fremgangsmåte?
  13. Hei har byttet alt av bremser inkl. calipere rundt om og luftet systemet med iidtool. Når jeg trykker litt hardt på pedalen siver den langsom inn til bunn. Pumper jeg 1-2 ganger blir den hardere, med siger fortsatt. Husker ikke om det var sånn før jeg byttet bremser. Noen som vet hva det kan være? Må jeg bytte master?
  14. Er på jakt etter en felg.. Må være 18 tommer og passe på en Range Rover P38. (dekket kan godt sitte på felgen) Skal brukes som reservehjul så tilstand er ikke så viktig. Petter Thoresen, Asker 45802899 evt PM
  15. Det var det eg lurte på. Hadde det vore ein normal bil hadde eg brukt multimeter med eine stikkaren mot jord og prøvd om det var noko reaksjon med den andre mot kontakten. Men her blir det 50/50 om ein grillar noko. Iallfall trur eg det.
  16. Passerte Vist i går kveld, men da uten kano og i stedet lastet med øl og flesk fra Åre
  17. Har handlet bort en frontbøyle til d2. Ønsker å prøve denne måten å frakte på. Kan levere i trondheimsområdet/midtnorge. Mottakeren har adresse lillestrøm. Sms 90580566
  18. Har du strøm fram til bryteren? Tipper en plussledning går til ecu slik at bilen får signal om at brems er aktivert.
  19. Viktig med god merking av fasiliteter. :-)
  20. Service på bilen like før ferien. Byttet dieselfilter med pakning. Ikke tett! Satte på igjen gammel pakning etter anbefaling. Tett...til nå. Er på ferie, og det lekker litt fra filterhuset. Ikke gunstig pga. reimer og slikt under der. Noen tips til hvordan dette kan fikses? Smøre o ring med noe?
  21. Dårlig med både folk som kjøper og selger seriebil deler nå virker det som. Gaute har rømt i campingvogna for sommeren. Men er det ingen flere enn han som selger deler Kanskje det har noe med at alle de potensielle delebilene står hos meg
  22. Har hatt ut bremselysbrytaren, demontert, rensa, montert og enno ingen bremselys. Det er tre kontakter på brytaren. På min er det kontakt mellom to av dei når brytaren er ute, elles ingenting mellom nokon av dei i det heile. Er det normalt? Korleis måler ein strøm på kontakten? Multimeter mellom kontaktpunkta? Er livredd for å sprenge eitt eller anna ...
  23. Kjøpte den her på den lokale Spar. Skal etter sigende lime keramikk og. Har bare prøvd på metall, og det sitter som bare det. Mulig jeg kan finne en kopp og slå av en hank for å prøve
  24. Steering angle sensor renset og vipps så forsvant alle feilkoder. Vi åpnet den og så på elektronikken under mikroskop, men den så fin ut. Selve sensorplaten så litt slitt ut, men ellers i orden. Strammet også opp et par fjærer til noen sensorer mens vi holdte på. Nå er alt på plass og etter en diagnose for sletting av feilkoder så er den faktisk teknisk feilfri. Ikke verst for en RR med nesten 332000 km på telleverket. Dette måtte jo selvfølgelig feires med en god rånerunde/testrunde og bilen oppfører seg eksemplarisk. Skulle egentlig fylle diesel, men da jeg så prisen 15.50kr/l så droppet jeg det. Er bortskjemt med å kjøre elbil. Til turen la vi selvfølgelig inn the Range Rover survival kit, se bilde nedenfor. Bilde 1: Ingen feilmeldinger. Ikke skryt, bare pur glede Bilde 2: Range Rover Survival Kit .....og ja. Feiret det hele med en Cola Classic og General løs. Begge deler er egentlig forbeholdt helg og ferie, men enn sånn milepæl må jo feires
  25. Halvdau tråd... Våronn, slåttonn, teater og alt mulig anna tull tar tid.. Avtalte salg av PU, men greide ikkje å innfri lovnader i tide. (Heldigvis...) Endelig ferdig med den, salget er avblåst og PU’n ble i dag godkjent for to nye år og satt rett i arbeid. Landstreffet ryker i år, ekstra teit når det er i nærområdet, men avslutter før ferien med arbeidshelg. Ny, brukt takgrind ligger i Bergen og venter på frakt. Da skal teltet på og Pumahelvetet ut på tur. God sommer. :-)
  26. Epoxylim limer dette lett som fett, men de fleste epoxy-limtyper er gifitige / allergi og kreftfremkallende, så det bør være deler av koppen som ikke kommer i kontakt med matvarer. SUPER EPOXY fra Locktite, limer alt jeg har prøvd meg på, og sikkert mer til. Inklusive fruens favorittkopp, som kostet 100kr ferdig levert på døra fra Kina.... Det finnes sikkert like gode produkter fra andre leverandører, men dette limet VET jeg presterer HVER gang, og da velger jeg å kjøpe det, selv omd et er dritdyrt....
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...