Gå til innhold

Defender Td5 + 300Tdi Intercooler + radiator +++


Atle G

Anbefalte innlegg

Gis bort til verdig trengende - eller selges til høystbydende fra overskuddslager. Allisport intercoolere til Td5 og 300Tdi, brukte - men i god stand. Nesten ny Heavy Duty radiator til 300Tdi. Plater til panser + skjermer. Td5 Workshop Manual.  Har endt opp med dobbelt opp av ulikt over tid ...  

Deler Land Rover.PNG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er grunn til å tro at den skal passe. Kan ikke se noen forskjell på bildene til Allisport selv, og andre leverandører av full size intercoolere har kjølere som passer begge. Kunne tenke meg den;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, telindnor skrev:

og jeg lurer på om radiatoren med litt modding kan passe en td5er?

Ved zooming syntes jeg å lese at det står TD5 på radiatoren. Så...den vil jeg gjerne ha :)

 

De er så forskjellig at du aldri vil komme i mål. Da må den kappes i mer enn to biter og loddes sammen igjen. Denne har oljekjøler i den ene enden.

 

Td5 som du leste ser ut til å være to manualer som hviler mot radiatoren.

Endret av lafterolf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, lafterolf skrev:

De er så forskjellig at du aldri vil komme i mål. Da må den kappes i mer enn to biter og loddes sammen igjen. Denne har oljekjøler i den ene enden.

 

Td5 som du leste ser ut til å være to manualer som hviler mot radiatoren.

 

Ha-ha...godt med litt voksenhjelp her ja. 

 

Da er alternativet å kjøpe en Defender 300tdi med løen radiator, eller bare la denne gå til noen andre..

Kanskje det siste er lurest, når jeg tenker meg om...men ikke så gøy da :(

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Workshop manual kan jeg sende pr post.  Uten at jeg skjønner hvorfor så har jeg dobbelt sett av denne. Pris? kom med et fornuftig tall så kan jeg sende på mandag. 

21 timer siden, Christopher skrev:

Tror du radiatoren er passende til 2.8? Eller er deg derfor du byttet?

Mvh Christopher

Radiatoren - som er en HD utgave - kom med en ny 2.8. Jeg skiftet til den største fra Allisport fordi jeg ikke var fornøyd med kjølekapasiteten (Nå er jeg fornøyd...). Snakket nylig med en annen 2.8 eier som nå også har bestilt ny fra Allisport. 

21 timer siden, Adventure skrev:

Sender du?

Kunne ha sendt - men tror det er tomt nå ...

23 timer siden, mikke skrev:

plater til panser og skjermer er meget interresant hvis de ikke er gitt bort/solgt?

 

Ser ut som om disse går til en trengende entusiast på Sørlandet ;-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.10.2020 den 14.14, lafterolf skrev:

De er så forskjellig at du aldri vil komme i mål. Da må den kappes i mer enn to biter og loddes sammen igjen. Denne har oljekjøler i den ene enden.

 

Td5 som du leste ser ut til å være to manualer som hviler mot radiatoren.

Kan bare støtte Lafterolf sitt svar - "nei" ...  er vel kortversjonen...

4 minutter siden, SveinHa skrev:

300tdi intercooler om du kan sende for fraktkost + litt?

Ser ut som om denne havner litt utenfor Bergen ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Atle G skrev:

Workshop manual kan jeg sende pr post.  Uten at jeg skjønner hvorfor så har jeg dobbelt sett av denne. Pris? kom med et fornuftig tall så kan jeg sende på mandag. 

Radiatoren - som er en HD utgave - kom med en ny 2.8. Jeg skiftet til den største fra Allisport fordi jeg ikke var fornøyd med kjølekapasiteten (Nå er jeg fornøyd...). Snakket nylig med en annen 2.8 eier som nå også har bestilt ny fra Allisport. 

Kunne ha sendt - men tror det er tomt nå ...

Ser ut som om disse går til en trengende entusiast på Sørlandet ;-) 

Det er mottatt. Bor i Alta. Er i Oslo i helga. Kan evt ordne lagring transport derfra selv. Er kun interessert i 300tdi deler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Radiatoren - som er en HD utgave - kom med en ny 2.8. Jeg skiftet til den største fra Allisport fordi jeg ikke var fornøyd med kjølekapasiteten (Nå er jeg fornøyd...). Snakket nylig med en annen 2.8 eier som nå også har bestilt ny fra Allisport. «


ok, det var nok det jeg tenkte. Da blir det Allisport på meg også etterhvert:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

jeg tar gjerne allisport intercoolern til TD5. 

 

Blir en en bra start på oppgradering av motor på min 110. Også blir det et bra tema til en ny video. 


Kan du sende til Malvik? (Trondheim) 
Betaler selvsagt frakt.

 

Mvh

Simon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.10.2020 den 22.02, Mastermo skrev:

Hei,

 

jeg tar gjerne allisport intercoolern til TD5. 

 

Blir en en bra start på oppgradering av motor på min 110. Også blir det et bra tema til en ny video. 


Kan du sende til Malvik? (Trondheim) 
Betaler selvsagt frakt.

 

Mvh

Simon

Hei Simon, det ser ut til at denne havner hos Atle A. (som skal bruke den på sin 6x6). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.10.2020 den 19.23, Siggen skrev:

Er også veldig interessert i workshop manual.

kan hente i Oslo :)

pris?

 

Du var først når det gjelder manualene (det er både Workshop og Electric).  Send meg melding med komplett adresse så sender jeg dette pr. post.  Når det er sendt så kan jeg sende deg fruen sin VIPS informasjon hvis det er ok for deg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, -Skippy- skrev:

Oppfatter deg som litt uklar nå, i tråden var det jeg som spurte om pris på manualene først, og bare jeg som har gitt deg et bud?

Skriver du til meg eller Siggen her?

Det var deg - Skippy - jeg mente ;-)  må ha utviklet skrive eller lese vansker ...  Kan sende i morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...