Gå til innhold

RRS som håndterer campingvogn dårlig.


HaugenDraugen

Anbefalte innlegg

Jeg har en L320 2006 som er veldig ubehagelig å dra campingvogn med. Jeg prøvde å dra med en Touareg 2006, kun sammenligning og for å kunne utelukke feil med vogn. Touareg’en håndterer vogna på en mye bedre måte.

 

Jeg kontrollerte foringer og ledd i dag på RRS’en og finner ingen feil. Jeg lurer på om den kanskje er noe myk på dempingen, luftbelger/dempere skal være skiftet for ca. 20.000 km ifølge tidligere eier. Kan det da være store forskjeller på dempere og belger man får kjøpt og at i dette tilfellet kan være kjøpt noe billige greier der demperene er for myke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, lafterolf skrev:

Hvordan oppleves bilen ubehagelig?


Når jeg kjører med vogna etter så føler jeg at det blir veldig store bevegelser i ræva på bilen (opp og ned). Føles veldig ubehagelig  i svinger med ujevn vei der at bilen ikke klarer og holde seg stabil og stødig og at det gjør store utslag på vogna som 10 meter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det vært byttet dempere på bilen noengang? 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, isak skrev:

Hvordan er kuletrykket?  B)


kuletrykket er på ca. 125kg.

1 time siden, oggioffshore skrev:

Har det vært byttet dempere på bilen noengang? 

 

 


Selger sa at luftbelger var skiftet for ca 20.000 km siden. Vil tro det ble montert komplett pakke (demper og belg). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme erfaring med min D3 og stor boggivogn. Mye stødigere med min F-pace. D3 og rrs får mye mer bevegelse bak. Du må nok leve med dette. Vektfordeling har nok noe å si, min vogn er som oftest baktung. Opplevde bedring med høyere kuletrykk.

 

Jeg prøvde å justere høyde bak uten at det gjorde særlig forskjell.

Min løsning ble å kjøre pent, unngå høy hastighet i unnabakker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke si at jeg er enig at du skal forvente at D3 og RRS er slik. Har dratt mye rart bak RRSen i sommer, alt fra vogn på 1300kg til biltralle på 3500kg. Og henger med alt fra tom til 1600kg.

Har ikke opplevd noe problem. Det er klart at en henger på 3500kg må være balansert, og det må man sørge for. Kjørte også samme biltralle med en D4, og det var veldig likt. Bortsett fra at D4 har 60hk mer da. 

 

Hvis RRSen vingler fælt så er det noe galt vil jeg påstå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...