Camorten Skrevet 5. oktober 2020 Del Skrevet 5. oktober 2020 Hei Jeg må lufte frustrasjonen min litt! Jeg har bestilt en del deler fra LRparts.net, og alltid vært fornøyd. Til og med vært så fornøyd at jeg har skrytt av dem på Trustpilot, noe jeg nesten aldri gjør. Men nå har det toppet seg her. På de 5 siste bestillingene har 4 av dem hatt feil. Første gangen ordnet de opp kjapt, og alt var bra. Helt til jeg fikk regning fra DHL på mva for hele pakken en gang til, selv om de bare ettersendte en liten del. Tapte noen lapper der, for jeg orket ikke papirmølla med staten for å få dette tilbakebetalt. Andre gangen klarte jeg å løse feilen med hjelp av PayPal der jeg krevde en del av summen tilbake (tilsvarende delene som manglet). I dag kom det to pakker på døra, som forventet. Men i den ene ordren der jeg hadde bestilt 2 hjullager til RRS, hadde de bare sendt ett. I den andre ordren der det skulle vært bærebruer begge sider foran til RRS var det 2 stk for høyre side! Nå er jeg spent på hvordan de har tenkt å løse dette, jeg er rimelig lei og kommer ikke til å bestille mer fra dem! Flere som har hatt trøbbel med dem i det siste? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SiggenRRC Skrevet 9. oktober 2020 Del Skrevet 9. oktober 2020 Ja! Men kun på en miten ordre, men fikk krav fra DHL på MVA på nytt, altså dobbel MVA. Jeg sa klart i fra til DHL at jeg ikke f*** betaler x 2 moms. Fikk beskjed om å få fatt på en ny kvittering / invoice for pakke nr to (med resterende deler) - dette ordnet dem raskt. Så er fortsatt fornøyd, men ikke fornøyd nok at jeg skrive på trustpilot! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Camarogeddon Skrevet 10. oktober 2020 Del Skrevet 10. oktober 2020 Har også opplevd dobbel momsing fra DHL (riktignok med andre leverandører) Da hadde DHL lest papirene feil - for forsendelsen var sendt med incoterms DDU (Delivered duty paid) - det var bare for meg å peke på den detaljen i det eksisterende papirarbeidet, så droppet DHL hele kravet uten noe mere dikkedarier. Naturligvis om leverandøren har sendt med feil Incoterms på tollpapirene, så må de hoste opp nye pairer før DHL kan droppe kravet.. Kort oppsummert, om noe sånt krøller, sjekk incoterms på forsendelsen i papirarbeidet - det forteller deg nøyaktig hvem som har hvilket ansvar IFM transporten - og kan ofte gjøre det lettere å finne ut hvem som har bomma i prosessen, og få det fiksa.. -Camarogeddon Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.