Gå til innhold

Rød batterilampe


Alfred1

Anbefalte innlegg

Hei, LR3, batterilampe lyste rødt sporadisk, måtte etter en tid bytte til ny dynamo og nytt batteri, men batterilampa lyser sporadisk rødt fremdeles under kjøring, og alltid rett etter kaldstart.

Noen som vet hva problemet er ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mja 

 

Målt lade spenning etter byttet. 

Har du bms? 

 

Hvilken års modell. 

 

Kanskje hard reset av bil kan hjelpe. 

Eneste eg kan foreslå... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.10.2020 den 20.00, oggioffshore skrev:

Mja 

 

Målt lade spenning etter byttet. 

Har du bms? 

 

Hvilken års modell. 

 

Kanskje hard reset av bil kan hjelpe. 

Eneste eg kan foreslå... 

Hei, Sønnak målte batteriet til å være som det skulle (100ampere/1000 på kaldstart) men Denso dynamoen ladet bare 13,5 ,splitter ny den også, og den skal lade godt over 14. Fikk det rådet å la den bruke to uker på å gå seg til for optimalt med børstene. Nå lyser batterilampa hele tiden, og lyden i radio/cd/aux hakker litt. Skulle øke volumet og det gikk ikke, og fikk da beskjed "low power". Så helt nytt batteri, helt ny dynamo, selvstrammende reim så da lurer jeg.

Akkurat nå, Alfred1 skrev:

Hei, Sønnak målte batteriet til å være som det skulle (100ampere/1000 på kaldstart) men Denso dynamoen ladet bare 13,5 ,splitter ny den også, og den skal lade godt over 14. Fikk det rådet å la den bruke to uker på å gå seg til for optimalt med børstene. Nå lyser batterilampa hele tiden, og lyden i radio/cd/aux hakker litt. Skulle øke volumet og det gikk ikke, og fikk da beskjed "low power". Så helt nytt batteri, helt ny dynamo, selvstrammende reim så da lurer jeg. 2008 mod, SE. Har ikke bms, prøvd hard reset.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel.... Lader den ikke høyere enn 13,5 er det noe galt mener eg. 

Den skal toppe 15 volt på spenning avhengig av temp og slikt. 

 

14,4 er min den bør lade med normalt. 

 

Men hvilken års modell, mener noen har bms, og da skal den resettes ved batteri bytte. 

Men det får andre som vet, svare på :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.10.2020 den 22.11, oggioffshore skrev:

Vel.... Lader den ikke høyere enn 13,5 er det noe galt mener eg. 

Den skal toppe 15 volt på spenning avhengig av temp og slikt. 

 

14,4 er min den bør lade med normalt. 

 

Men hvilken års modell, mener noen har bms, og da skal den resettes ved batteri bytte. 

Men det får andre som vet, svare på :rolleyes:

2008 modell,  bms (brennende munn syndrom ? nei det har jeg ikke, hehe)    Har ikke sett bms i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk også kabel fra batteri til gods, den kan være løs i karosseri. 

Ville også ohmet, målt motstand mellom minus pol batteri og motor. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.10.2020 den 15.40, Alfred1 skrev:

Takk for mange gode innspill, ser ut som at å resette bms er et absolutt "must do", jfr linken over her til England. Når mysteriet er løst oppdaterer jeg her. :)

Er litt usikker når /om D3'n kom med bms.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Merkeforhandler i Trondheim skulle resette BMS i min bil, men de fikk det ikke til, fikk ikke kontakt. De mente mulig ledningsbrudd var årsaken. BMS er den svarte brikken, eller klossen som det står mega fuse på, tett ved plusspolen på batteriet, om jeg forsto det rett. Fredag skal Rosten Bilverksted lete etter brudd, til halve timeprisen av merkeforhandleren.

En annen ting, alle lysende display i dashbordet slukker helt innimellom, eller blir uklare. Håper det er en sammenheng og at det vil bli løst. Oppdaterer her etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...