Gå til innhold

D2 ujamne bremser


radovan

Anbefalte innlegg

Discoen har hatt ein tendens til å dra til venstre ved bremsing i det siste. Ikkje mykje, og ikkje alltid, men om ikkje anna viser bremsestøvet på felgane at det skjer meir på venstre sida framme enn på høgre.

 

I mine forsøk på å avdekke tendensar og stille diagnose før inngrep er eg blitt klar over at av og til drar bilen til høgre.

 

Dette kompliserer det ein heil del. Er dette noko som andre har vore borte i?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av og til har en flaks, prøv å en skikkelig nedbremsing på grusvei (skikkelig-fra 50km/t og BREMS!). Generelt bremser vi alt for lite og ting setter seg fast.

 

Men ikke store jobben og kostnaden å pelle fra hverandre kalippere og få ting på stell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.9.2020 den 8.17, gautes skrev:

Sjekk trege/fastrusta klosser og stempler i samme slengen når hjulene er av.

 

Setter også en tommel på stemplene. Glidepinner må selvfølgelig sjekkes men så fremt det ikke har kommet vann inn i dem så har jeg sjelden opplevd at de er årsaken når bremsene henger. Som oftest (i min erfaring) er det stemplene som ruster litt på ytterkanten og slutter å bevege seg like fritt.

 

Sørg for å lufte godt også, ettersom du opplever at de tar ujevnt når du bremser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...