Gå til innhold

Godt tegneprogram som erstatning for 2D Autocad


Vidar S

Anbefalte innlegg

I forbindelse med omorganisering på jobben har jeg mistet tilgang til Autocad. Er det ett eller annet 2D Cad/DAK-program, tilnærmet nesten like bra og kan erstatte Autocad, som ikke koster skjorta av veggen? Jeg har sett på et par gratis/billigutgaver; de var ikke akkurat veldig imponerende. Noe midt i mellom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solid Edge frå Siemens?

https://solidedge.siemens.com/en/

https://www.plm.automation.siemens.com/plmapp/education/solid-edge/en_us/free-software/free-2d-cad

 

Eg har aldri brukt det sjølv, men ein av konstruktørane på jobb tipsa meg om det den gongen dei bruke Siemens sin 3D pakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener BricsCAD skal være den beste AutoCAD erstatningen og koster €380 + mva.  per år.   Men det spørs litt på hvilken funskjonalitet du behøver.  Solid Edge er overkill.  AutoCAD LT holder når du ikke skal modellere 3D og koster vel 1/3 aV Solid Edge.

Prøve å google AutoCAD alternative og sjekk så ut på Youtube.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Har du prøvd ut draftsigth til nå? Har årelang erfaring med SolidWorks, men det er en annen prisklasse og bruksområde. Har vurdert Draftsigth selv til enklere 2D arbeid, men ikke giddet å prøve ut :D Av det jeg har hørt, så skal dette være en AutoCad erstatning så godt det lar seg gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fortsatt i tenkeboksen, eller rettere sagt er om jeg skal kjøpe og installere CAD på den private maskinen min, som begynner å bli gammel. Kanskje jeg bør kjøpe ny maskin først.

Skal melde tilbake når jeg har bestemt meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...