Jump to content
LRforum
MariusMorch

L322 - imperiet slår tilbake

Recommended Posts

Joda, jeg er jo en svak mann, og har dermed antageligvis rotet meg tilbake til en L322. Denne gangen blir det en første gen, altså en prefacelift, og tanken er at denne nok skal bli værende lenge. Det er en god del utbedringer som må gjøres, de fleste av mine omfattende karakter, men en omfattende mengde av dem. 

Jeg skal komme tilbake med mer detaljer når dealen er closed og bilen hentet. 

Men: 

- er det noen som har erfaring med å fikse dødt stereonalegg/skjerm på l322?

- Er det noen som har erfaring med å stake opp takluke?
- vet noen om delebil for salg? eventuelt deler?
- Har noen vinterdekkdekk i dim 255/55-19 eller 255/50-20 liggende (eller tilsvarende rulleomkrets, for eks 265/55-19 etc)

dette blir gøy! 

Slanger til takluke kan du blåse opp fra bunn av slangen. Men dette var på gammel volvo.

2 timer siden, MariusMorch skrev:

og tanken er at denne nok skal bli værende lenge.

Ja, det er TANKEN som teller...:rolleyes:

Lykke til med ny eventyr :)
jeg har 19’’ vinterhjul og planen er å bytte de mot M&S merket ATdekk førstkommende vinter. Når det er gjort blir dekk ledige. Ingen aning når jeg få det gjort dog ..

1 time siden, Puch G skrev:

Lykke til med ny eventyr :)
jeg har 19’’ vinterhjul og planen er å bytte de mot M&S merket ATdekk førstkommende vinter. Når det er gjort blir dekk ledige. Ingen aning når jeg få det gjort dog ..

Om jeg husker riktig er det Yokohama geolandar du har? Det er jeg veldig interessert i. Haster som sådan ikke, så lenge det er snakk om før snøen. Men du kan jo sende meg en pm 

Vil nok tro at du har en utgave med DSP forsterker bak. Denne har vel en lei tendens til å ryke.

I alle fall så var det det som hadde skjedd i min bil.

Byttet ut original spiller med en Xtrons som har GPS og i tillegg en DAB+ USB mottaker, IBUS USB adapter for å kunne styre en "ny" DSP forsterker.

Fungerer fint som bare det. Måtte trekke en forlengerkabel fra ny spiller og bak til DSP forsterker. Trekte også en USB forlenger kabel og monterte DAB antennen i venstre sidevindu i bagasjerom, samt en videokabel til ryggekamera som jeg monterte under skiltet.

Men hvis du absolutt vil ha det originale anlegget til å virke så har jeg 2x skjerm, 2x FM/AM radiomodul, 1x Telefonmodul, 1x CD-ROM navigasjon, 1x IPOD adapter, 1x CD Charger og 1x defekt DSP forsterker. Dette kan selges for en billig penge.

Da var bilen hentet og jeg kan avsløre at denne slettes ikke er helt ukjent... 

For slik så den ut da jeg solgte den i 2015.

45_33177387.jpg45_1034307460.jpg

Siden den gang har den tasset knappe 20.000 km, fått noen bulker og skrammer, og trenger generelt en service og litt kjærlighet. Og nye dempere foran. Men under litt patina skjuler min første l322 kjærlighet seg 

Idag:

20200930_183723.jpg20200930_183728.jpgSnapchat-101069293.jpg

Spørs om dette burde flyttes til mitt prosjekt @admin

På 30.9.2020 den 17.12, kjetil97dse skrev:

Vil nok tro at du har en utgave med DSP forsterker bak. Denne har vel en lei tendens til å ryke.

Byttet ut original spiller med en Xtrons som har GPS og i tillegg en DAB+ USB mottaker, IBUS USB adapter for å kunne styre en "ny" DSP forsterker.

Fungerer fint som bare det. Måtte trekke en forlengerkabel fra ny spiller og bak til DSP forsterker. Trekte også en USB forlenger kabel og monterte DAB antennen i venstre sidevindu i bagasjerom, samt en videokabel til ryggekamera som jeg monterte under skiltet.

Men hvis du absolutt vil ha det originale anlegget til å virke så har jeg 2x skjerm, 2x FM/AM radiomodul, 1x Telefonmodul, 1x CD-ROM navigasjon, 1x IPOD adapter, 1x CD Charger og 1x defekt DSP forsterker. Dette kan selges for en billig penge.

Åssen funker ipod og telefonmodulen? 

Jeg tenker bare jeg forsøker å vekke det originale anlegget. Skal ta en runde med sikringer og sånn og se. Skjermen lyser sånn sort, men lyd og alt er dødt. 

Jeg har også en lysende batterilampe, men den kom ifølge eier etter at han nettopp byttet batteri. Virker å lade fint og. 

Ellers får jeg trans failsafe prog på start, så ser ut som girvelgermekanismen trenger litt kjærlighet. Og så de nevnte forbanna luftbelgene foran. 

25 minutter siden, jschille skrev:

Ikkje TD6 denne gongen heller? Gratulerer med bilen:)

Jeg har hatt en TD6, men denne bilen - akkurat denne - er jeg svak for. Det er den første L322en min, som jeg har kjøpt tilbake.Adriatic blue, med hvite skinnseter med blå piping og masse goodies. Og en deilig V8er. 

Tusen takk:) 

På 1.10.2020 den 23.21, MariusMorch skrev:

Åssen funker ipod og telefonmodulen? 

Jeg tenker bare jeg forsøker å vekke det originale anlegget. Skal ta en runde med sikringer og sånn og se. Skjermen lyser sånn sort, men lyd og alt er dødt. 

Jeg har også en lysende batterilampe, men den kom ifølge eier etter at han nettopp byttet batteri. Virker å lade fint og. 

Ellers får jeg trans failsafe prog på start, så ser ut som girvelgermekanismen trenger litt kjærlighet. Og så de nevnte forbanna luftbelgene foran. 

Har aldri prøvd iPod enheten, kjøpte den for men pluggen på den var ikke lik den som står på cd veksleren, den hadde stått i en X5.

Telefonmodulen er den Originale modulen som sto bak på venstreside over DSP forsterkeren, fungerte til jeg sa opp simkortet som står i håndsettet. Har ikke plukket ut håndsettet fra "chubbyboksen". 

På 30.9.2020 den 17.12, kjetil97dse skrev:

Jeg tror jeg er keen på dette ja. Ganske mye av mitt er vannskadet ser det ut til. Send meg gjerne en PM

Der var tråden ja. Gammel kjærlighet ruster aldri sies det, men det gjelder dessverre ikke L322 :-)

Kompressor til luftfjøring har fått juling av å bli kjørt med gåene belger. Har noen her god erfaring med å bytte pakninger etc, eller bør jeg bare se etter en ny? 

På 24.10.2020 den 18.19, MariusMorch skrev:

Kompressor til luftfjøring har fått juling av å bli kjørt med gåene belger. Har noen her god erfaring med å bytte pakninger etc, eller bør jeg bare se etter en ny? 

Da har jeg bestilt pakningssett og tenker jeg begynner der. Så fort det er fikset står girkassemekanikken for tur. 

Jeg er forøvrig på jakt etter et høyre blinklys, altså det som står tilknyttet lykten på passasjersiden, om noen skulle ha et. 

Ting går sakte fremover. Nye hjul og dekk, fungerende luftfjøring og avgårde til sats. Perfekt myk start. Gjenstår en del, men artig når bilen er brukandes igjen 

20201104_174446.jpg

Har noen her byttet forstillingsdeler på l322? Hvilke verktøy vil du si er essensielt for å gjøre det selv? Noen spesielle presser eller annet?