GuttormG Posted October 6, 2020 Share Posted October 6, 2020 Dekker vel ikke deler for bytte av converter engang? Quote Link to post Share on other sites
Tore Kjernmoen Posted October 6, 2020 Share Posted October 6, 2020 15000 i avslag er ingen god ide - for deg. Da er heving et bedre alternativ. Verksted: Autogården på Kongsberg. Selv om eksperten har blitt sjef... Quote Link to post Share on other sites
Blind_Pannekake Posted October 6, 2020 Author Share Posted October 6, 2020 hvor stort avslag måtte det i så fall vært? Quote Link to post Share on other sites
Tore Kjernmoen Posted October 6, 2020 Share Posted October 6, 2020 Det kan jeg jo ikke svare konkret på, men 15000 vil med stor sannsynlighet ikke dekke en reparasjon slik symptomet er beskrevet. Poenget er at bilen skal være i stand som beskrevet og som en kan forvente til prisen. Når det er sagt vet vi jo ikke hva som er beskrevet, pris, km eller noe. Du sitter selv på det meste av fakta her... Quote Link to post Share on other sites
jorgenht Posted October 7, 2020 Share Posted October 7, 2020 Her har du en tråd der TC (momentomformer for Rolf). http://www.lrforum.com/forum/index.php?/topic/94683-bytte-av-torque-converter-på-d3/&tab=comments#comment-994856 15000 får deg ikke så langt kanskje. Særlig ikke om du tenker verksted skal gjøre jobben. Jeg handlet også D3 med feil og mangler. Et par var nok større enn jeg trodde. Hadde nok levert tilbake om jeg ikke tok arbeidet selv og hadde måttet benytte meg av verksted. Quote Link to post Share on other sites
Blind_Pannekake Posted October 23, 2020 Author Share Posted October 23, 2020 Det ble til at jeg beholdt bilen. Jeg syns den er i god stand ellers, prisen tatt i betraktning. Strålende fornøyd så langt! Quote Link to post Share on other sites
motom Posted November 9, 2020 Share Posted November 9, 2020 Du får gi en lyd når det er fikset så får vi høre hva som var feil Quote Link to post Share on other sites
smejan Posted November 10, 2020 Share Posted November 10, 2020 Jeg vet ikke om det er aktuelt på D3/D4, men en feil det er ganske billig å fikse er å sjekke at alle muttre/bolter sitter Helt Fast i begge ender av både fremre og bakre mellomaksel. Kryss kan også bli lei seg dersom de går med litt løse mellomakslinger. Helt gratis både å sjekke og fikse. Quote Link to post Share on other sites
Disco4 Posted November 12, 2020 Share Posted November 12, 2020 Du kan sjekke gummiopphenget for lager til mellomaksel. Det har i mange tilfeller vert årsak til risting når det blir slapp i fisken. Da er 15 000,- en god handel. Om momentomformer begynner å slippe, så vil og omdreininger på motor begynne å variere litt ved konstant fart i høyere gir. Følg med på turteller, og om det er tilfelle, så er det "jo før, jo bedre" som gjelder i forhold til å bytte den. Flott at du fått ein bil du ellers er fornøyd med. Ingenting er bedre en det. Quote Link to post Share on other sites
Blind_Pannekake Posted November 21, 2020 Author Share Posted November 21, 2020 Takk for gode råd. Skal sjekke opp i dette. Kanskje er det ikke samme problem, men bilen lager en slags "hvinelyd" i litt høyere hastighet (60-70 km/t), og jeg har tenkt at det er TC som lager den lyden også. Det er nesten mer irriterende enn ristingen, fordi det passer meg stort sett best å kjøre i 60-70. Jeg møtte nylig en fjern slektning som sa at det ikke var nødvendig å fikse, og han kjørte rundt med samme ristingen selv. Da tenker jeg egentlig at jeg bare kan gjøre det samme. Noen skryter av dr.tranny. Kanskje heller prøve det? Etter å ha eid bilen i halvannen måned må jeg bare si meg strålende fornøyd sånn ellers, og ingen kan få seg til å tro at det er en 04 modell. Quote Link to post Share on other sites
Haa.Kir Posted December 1, 2020 Share Posted December 1, 2020 Hei. Kan være verdt å sjekke gummiopplagringen på mellomakselen. Er denne slitt kan det skape vibrasjon som kan tilta ved økt belastning i drivverket. Quote Link to post Share on other sites
trondshj Posted December 2, 2020 Share Posted December 2, 2020 19 timer siden, Haa.Kir skrev: Hei. Kan være verdt å sjekke gummiopplagringen på mellomakselen. Er denne slitt kan det skape vibrasjon som kan tilta ved økt belastning i drivverket. En meget sannsynlig feilkilde. I tillegg kan man sjekke tilstanden på EPB. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.