GuttormG Skrevet 6. oktober 2020 Del Skrevet 6. oktober 2020 Dekker vel ikke deler for bytte av converter engang? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tore Kjernmoen Skrevet 6. oktober 2020 Del Skrevet 6. oktober 2020 15000 i avslag er ingen god ide - for deg. Da er heving et bedre alternativ. Verksted: Autogården på Kongsberg. Selv om eksperten har blitt sjef... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blind_Pannekake Skrevet 6. oktober 2020 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2020 hvor stort avslag måtte det i så fall vært? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tore Kjernmoen Skrevet 6. oktober 2020 Del Skrevet 6. oktober 2020 Det kan jeg jo ikke svare konkret på, men 15000 vil med stor sannsynlighet ikke dekke en reparasjon slik symptomet er beskrevet. Poenget er at bilen skal være i stand som beskrevet og som en kan forvente til prisen. Når det er sagt vet vi jo ikke hva som er beskrevet, pris, km eller noe. Du sitter selv på det meste av fakta her... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jorgenht Skrevet 7. oktober 2020 Del Skrevet 7. oktober 2020 Her har du en tråd der TC (momentomformer for Rolf). http://www.lrforum.com/forum/index.php?/topic/94683-bytte-av-torque-converter-på-d3/&tab=comments#comment-994856 15000 får deg ikke så langt kanskje. Særlig ikke om du tenker verksted skal gjøre jobben. Jeg handlet også D3 med feil og mangler. Et par var nok større enn jeg trodde. Hadde nok levert tilbake om jeg ikke tok arbeidet selv og hadde måttet benytte meg av verksted. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blind_Pannekake Skrevet 23. oktober 2020 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2020 Det ble til at jeg beholdt bilen. Jeg syns den er i god stand ellers, prisen tatt i betraktning. Strålende fornøyd så langt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
motom Skrevet 9. november 2020 Del Skrevet 9. november 2020 Du får gi en lyd når det er fikset så får vi høre hva som var feil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smejan Skrevet 10. november 2020 Del Skrevet 10. november 2020 Jeg vet ikke om det er aktuelt på D3/D4, men en feil det er ganske billig å fikse er å sjekke at alle muttre/bolter sitter Helt Fast i begge ender av både fremre og bakre mellomaksel. Kryss kan også bli lei seg dersom de går med litt løse mellomakslinger. Helt gratis både å sjekke og fikse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disco4 Skrevet 12. november 2020 Del Skrevet 12. november 2020 Du kan sjekke gummiopphenget for lager til mellomaksel. Det har i mange tilfeller vert årsak til risting når det blir slapp i fisken. Da er 15 000,- en god handel. Om momentomformer begynner å slippe, så vil og omdreininger på motor begynne å variere litt ved konstant fart i høyere gir. Følg med på turteller, og om det er tilfelle, så er det "jo før, jo bedre" som gjelder i forhold til å bytte den. Flott at du fått ein bil du ellers er fornøyd med. Ingenting er bedre en det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blind_Pannekake Skrevet 21. november 2020 Forfatter Del Skrevet 21. november 2020 Takk for gode råd. Skal sjekke opp i dette. Kanskje er det ikke samme problem, men bilen lager en slags "hvinelyd" i litt høyere hastighet (60-70 km/t), og jeg har tenkt at det er TC som lager den lyden også. Det er nesten mer irriterende enn ristingen, fordi det passer meg stort sett best å kjøre i 60-70. Jeg møtte nylig en fjern slektning som sa at det ikke var nødvendig å fikse, og han kjørte rundt med samme ristingen selv. Da tenker jeg egentlig at jeg bare kan gjøre det samme. Noen skryter av dr.tranny. Kanskje heller prøve det? Etter å ha eid bilen i halvannen måned må jeg bare si meg strålende fornøyd sånn ellers, og ingen kan få seg til å tro at det er en 04 modell. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haa.Kir Skrevet 1. desember 2020 Del Skrevet 1. desember 2020 Hei. Kan være verdt å sjekke gummiopplagringen på mellomakselen. Er denne slitt kan det skape vibrasjon som kan tilta ved økt belastning i drivverket. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trondshj Skrevet 2. desember 2020 Del Skrevet 2. desember 2020 19 timer siden, Haa.Kir skrev: Hei. Kan være verdt å sjekke gummiopplagringen på mellomakselen. Er denne slitt kan det skape vibrasjon som kan tilta ved økt belastning i drivverket. En meget sannsynlig feilkilde. I tillegg kan man sjekke tilstanden på EPB. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blind_Pannekake Skrevet 7. april 2023 Forfatter Del Skrevet 7. april 2023 Liten oppdatering. Stikkakslinger virker gode. Fant at jeg behøvde å bytte mellomaksling. Den er nå byttet. Har fortsatt ristingen. Har slått meg til ro med at det er Torque Converter. Tenker bare å leve med det da det ikke plager meg veldig mye. Mulig jeg fikser det om det blir værre. Har forøvrig så langt satt inn nye seter i skinn, fikset webasto, byttet et spissingsstag bak, montert skjult vinsj og byttet servopumpe. Byttet ut hjul-settene på 19 tommer med 18-toms sommer- og 17-toms vinterdekk. 265/65r18 BFG og 265/70r17 Hakka 10. Har også byttet multireim og skiftet olje og filter og slikt selvfølgelig. Knall bil! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@le Skrevet 2. mars Del Skrevet 2. mars Fant du ut om du har sperre bak? Du ser ikke forskjell på diffen, du må se etter en firkantet kloss oppå diffen, foran EPB. Veldig i veien om du må skru på EPB, men på din kommer du enkelt til fra hullet til reservehjulet. 🙃 Savner bilder i denne tråden, men kanskje du har en tråd under "Mitt prosjekt"? 🙂 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.