Gå til innhold

D2 2003 TD5 Problemer igjen.


Elke

Anbefalte innlegg

Hei igjen godtfolk.

Takk for mange gode forslag og ideer fra de forrige innleggene jeg har hatt, setter stor pris på all behjelpelighet.

PS Hamar byttet dysepakninger og div småting, m arbeid, diagnose, kom det på 9000,-. Men de fikk ikke start på den etter rep. Viste seg at olje hadde kommet inn i alt det elektriske til motor pga dyselekkasje. Dette ble fiksa m nytt el. sett fra Land Rover England til 10 000,-.( fikk 15% på det) Vel alt kom til slutt på 34 000,-. + lokalt verksted som overså turbo, wastegateventil og diesel pumpe, til 3000,-. uten å skjønne noe, de hadde ikke programvare heller. Bergingsbil fra Engerdal til Hamar + 500,- i egenandel.  Problemet nå er at dieselpumpa jobber veldig og må vente til den stopper før bilen starter og går normalt. For det om bilen er varm, så må jeg vente til dieselpumpa har fått opp trykket før jeg starter. Hvis jeg starter bilen før pumpa har stoppet, går den et par hundre meter før den stopper helt, må da dra den på starteren til den starter etter en stund. Dieselpumpa er helt ny fra Famous Four, men virker som den ikke får opp trykket. PS målte trykket i pumpa og den var som den skulle, så skjønner ikke hvorfor den ikke får opp trykket nå. Bilen gikk fint i et par uker når jeg fikk den igjen.  Dette skjer kanskje en gang i blant og er veldig irriterende. Tenkte å montere en stoppe ventil i diesel slangen til pumpa? Det er ingen lekkasjer.  Noen forslag?  På forhånd takk. Mvh Helge

2020-05-15 11.45.04.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger noen tilbakeslagsventiler i filterbraketten, om de følger med på ny ville jeg startet der. 

 

Håper det løser problemet, for det høres i mine ører ut som sprekk i topp.

 

Ps. Lekkasje på dyser gir luft i diesel og/eller diesel i oljen. Men olje i ledningsnettet har ikke noe med dyselekkasje å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, lafterolf skrev:

Det ligger noen tilbakeslagsventiler i filterbraketten, om de følger med på ny ville jeg startet der. 

 

Håper det løser problemet, for det høres i mine ører ut som sprekk i topp.

 

Ps. Lekkasje på dyser gir luft i diesel og/eller diesel i oljen. Men olje i ledningsnettet har ikke noe med dyselekkasje å gjøre.

Ingen sprekk i topp, det er sjekka. Tilbakeslagsventiler skal jeg få sjekka. PS mente oljesøl på el. ledninger kom av dyselekkasje. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, GuttormG skrev:

Diesel filter holder, lekkasje og falsk luft?

Nytt diesel filter, nye glødeplugger, ny diesel regulator og ny dieselpumpe, skifta vakuum slange, da den ikke var tett og gått over diesel slanger. PS gikk over motor og mente den var i meget god stand, ingen lekkasjer noe sted. Problemet er at pumpa jobber veldig for å få opp trykk, og når den stopper, funker bilen utmerket. Starter jeg bilen før pumpa har stoppet, går bilen bare noen hundre meter før den stopper. Virker som den går på dieselen som er i anlegget og ikke får mer før jeg lar pumpa bygge opp trykket til den stopper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...