Gå til innhold

Vil påbegynt rust nødvendigvis fortsette å ruste?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er så heldig å bo et sted høyt over havet, der sommeren er tørr og varm, og vinteren er tørr og kald. Noen kilometer må dessuten kjøres for å finne saltet veg.

Vi har en traktor som ble kjøpt ny i 2007 og tidens tann har ikke klart annet enn å solfalme den (ettersom den alltid har stått ute). Rust finnes fortsatt ikke.

 

Budsjettet forhindrer meg i å kjøpe splitter ny bil, så noe rust må jeg påregne ved mitt neste bilkjøp, men tror dere allikevel at rust-utviklingen stanses om en bruktbil kommer hit opp?

 

Selvsagt må slitedeler byttes også her, men det hadde vært deilig å slippe å tenke på at stålormen blir med hjem, og spiser opp rammen min her hjemme i garasjen.

 

Hva tenker dere? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, lafterolf skrev:

De går kanskje på brøyting?

Og de fleste traktorer går i jordbruk utenfor Oslo.

Mja, begge deler. Påenget er at stål og lakk på traktorer ikke akkurat er noe bedre enn på biler.

Men ja, det er jo saltet som spiser de opp, ikke løvetanna....
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...