Gå til innhold

PKK og 7/13 pols hengarkontakt


radovan

Anbefalte innlegg

Eg har aldri hatt anna enn sjupols kontakt på det som skal henge bak bilen. 

Derfor har eg ein overgang i tilhengarkontakten sidan bilen har 13 pols-kontakt.

På PKK fekk eg beskjed om at det sikkert var ein jordingsfeil der, men eg får perfekt resultat når eg testar heime med sjupols.

 

Kan eg lime fast overgongen og hevde at bilen berre har sjupolkontakt?

 

Eg kan sjølvsagt klippe kabelen og montere ei sjupolkontakt, men det er eit ettermontert ferdiglaga ledningsnett som var umogeleg å forstå seg på og eg er redd for kva som kan oppstå av kødd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om eg berre skal kjøpe ein 7/13-overgong med ein ledningstubb mellom kontaktene...         O----------------o

Til erstatning for den som sit der no...                 Oo

Då kan eg løyse den kontakten som sit fast på bilen og gøyme den under støtfangaren med iplugga overgong og det heile og berre føre fram og feste den andre enden av overgongen der kontakten skal stå.
Time vill sjåvv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyll plasti dip inne på skru terminalene 

Både på bil og henger. 

Sparer dere for slike utfordringer. 

 

Ene henger kontakten min kan eg ofte helle vannet ut av. Men fungerer fortsatt etter mange år. 

 

Bare et meget bra tips, spør du meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er enkelte av de testerne som brukes ikke til å stole på ;) de er led-basert, og for eksempel Disco3 liker de ikke. 

Men en eventuell jordfeil er jo ganske enkel å lokalisere med ei prøvelampe

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...