Gå til innhold

Ny bil. Disco4?


Blind_Pannekake

Anbefalte innlegg

Hei godtfolk!

 

Det er på tide å kjøpe min første bil (som koster over 15.000 kr), og ettersom jeg er vokst opp i en familie/slekt som har hatt Land Rover kontinuerlig i over 60 år faller valget naturlig på nettopp Land Rover. Jeg har bruk for en bruksbil med både komfort og fremkommelighet, og jeg syns at discovery er midt i blinken for mitt bruk.

 

Som jeg har forstått, og mine foreldre erfart, så er disco1 og -2 plaget med mye trøbbel og dyre reparasjoner. Jeg tenker defor at disco 3 og -4 er hva jeg burde sikte meg inn på. Prisklasse 250',-.

 

Jeg blir ikke riktig klok på nøyaktig hva, annet enn interiør, motorvalg og div. detaljer, som er forskjellen mellom disco 3 og -4. Er det noen grunn annet enn kosmetisk(og alder selvsagt)som gjør at disco3 ligger så langt under disco4 i pris? 

 

Videre forstår jeg at de tidligste disco3 har enkelte barnesykdommer, samt at 2012 disco4 skiller seg fra 2010-mod ved oppgradert gearkasse med høyere driftssikkerhet. Alt i alt er jeg usikker på hva jeg skal se etter for å finne en mest mulig driftssikker Discovery.

 

Så langt i min søken har jeg fått et godt øye for denne ->   https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=187139125  ..noen kommentarer? :)

 

 

(edit: Innser nå at det kom to poster på rappen om kjøp av disco. Beklager det. Så ikke det andre innlegget:blink:)

Endret av Blind_Pannekake
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...