freelange Skrevet 23. september 2020 Del Skrevet 23. september 2020 Da er valget tatt om å gå fra 3 til 4. Har hatt mange fine år med 3'ern, men har også hørt mye skummelt om 4. Jeg tenker en bil fra ca 2012-2015. Hva bør være byttet? Hva er typiske problemer? Har hørt om katastrofer som motorbytte, turbobytte etc. Kom forresten 4 med difflås bak som standard? Mener det var tilvalg på 3'ern. Fint med litt generelt råd og tips før jeg begynner å se på spesifikke biler på finn. Takker og bukker :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
motom Skrevet 23. september 2020 Del Skrevet 23. september 2020 Er vel generelt færre problemer med D4 enn D3. Noen gjengangere er det men hvis du er vant med D3 så er jo D4 bare finere innvendig og kommer med riktigere motor Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Evo16v Skrevet 23. september 2020 Del Skrevet 23. september 2020 Kom ikke med diffsperre bak som standard. Har hatt min i snart 9år og ingen store problemer så langt, kun vanlig service og bytte av div bremsedeler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
motom Skrevet 24. september 2020 Del Skrevet 24. september 2020 Tror diffsperre var vanligere tilvalg på D4. Artig å ha det men sjelden det utgjøf noe forskjell Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
freelange Skrevet 24. september 2020 Forfatter Del Skrevet 24. september 2020 Takk for svar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rikerud Skrevet 24. september 2020 Del Skrevet 24. september 2020 Jeg kjøpte en D4 i for litt over ett år siden og leste både norske og utenlandske forum i den forbindelse. Jeg konkluderte med at D4 har færre problemer enn D3, men jeg ser at noen mener at det er motsatt. Det som potensielt kan bli dyrere på D4 kontra D3 er i alle fall turbobytte. Min "kjøpstråd" fra da jeg kjøpte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Albatrost Skrevet 24. september 2020 Del Skrevet 24. september 2020 (endret) Noen momenter som kan være greit å ha i bakhodet: Varebiler registrert i Norge før 2014 faller inn under 10-årsregelen. Er bilen over 7 år/182kkm kan det være greit at registerreim og pumpereim er tatt. Ser det ut som oljeskift er tatt innenfor intervallene (26kkm)? 26kkm er mer enn langt nok. Hyppigere skift trekker opp. Siden du har lagt deg på 2012- og utover vil du få 8-trinnskassa uansett. Den har godt rykte, er enklere mekanisk enn 6-trinnskassa og kler bilen litt bedre (synes jeg). Få byttet olje og filter på kassa innenfor ZFs anbefalte intervall (80-120kkm), og ikke hør på de som prater om "livsløpsolje". Tror ikke jeg tar munnen for full hvis jeg sier at ingen på forumet her tror på det. Har også inntrykk av at D4 sliter mindre bremser enn D3 (har ikke eid D3 selv). Få med innebygget Dab hvis du hører mye på radio i bilen. Understellsbehandling fra starten eller tidlig i bilens liv er bra. Det er mye som kan ruste under der på salte norske veier. Du har jo hatt 3ern tidligere, så mye av dette er sikkert kjent stoff. Jeg kom rett fra diverse Audi og til D4. Problemet mitt er at jeg ikke aner hva jeg skal erstatte den med når tiden kommer. Nesten uansett hva jeg setter meg inn i får meg til å lengte etter den komfortable følelsen jeg opplever i Land Roveren. D5en har ikke helt vokst seg inn i hjertet ennå. Lykke til med letingen Endret 24. september 2020 av Albatrost Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MS86 Skrevet 24. september 2020 Del Skrevet 24. september 2020 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.