oggioffshore Skrevet 23. september 2020 Del Skrevet 23. september 2020 Ja. Så lurer eg på hvordan folk konstanterer at mellom akslingen er årsak til vibrasjoner i bilen. Tenker kanskje at, det dunket man får i bilen etter å ha sluppet gassen, og så gir på igjen, kanskje kan være at akslingen vrir seg litt inn mot stålet før den kommer i balanse igjen, seff slakk i kryss etc, vil jo kanskje gi samme " dunket" i bilen. Hvor slapp/ myk er opphengs lageret i gummi nhytt, kontra etter 220 K / km. Hvordan skille mellom konverter shrudder & ubalanse i akslingen. Da eg ikke er helt sikker på hva jeg har. Vil tro at mellomakslingen også kan komme i vibrasjon/ resonans på gitte turtall og pådrag.... uten å egentlig vite dette. Det anbefales såvidt eg har lest, også bytte akslingen i forb med konverter bytte. Så aksling kjøper eg nok . Men "uorginal" eller " orginal" Hvem produserer egentlig den orginale for Land Rover ? Ser det er 2 forskjellige + "orginal" aksling på markedet. ODM GKN Orginal. Orginale er dobbel pris, og 3 kg lettere enn de andre. Hvor mye betyr egentlig den vekta i praksis / daglig drift. Er vel endel her inne, som har byttet den ene og det andre i denne forbindelse. Tenkte tråden her kan bidra til å belyse litt av dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 23. september 2020 Del Skrevet 23. september 2020 (endret) Converter er enkel å skille ut fra de andre. Da beveger turtelleren seg +-25-200 omdreininger når kassa er i lockup. Endret 23. september 2020 av YMK Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oggioffshore Skrevet 23. september 2020 Forfatter Del Skrevet 23. september 2020 (endret) 2 minutter siden, YMK skrev: Converter er enkel å skille ut fra de andre. Da beveger turtelleren seg +-50-200 omdreininger når kassa er i lockup. Okej... bra innspill, Det gjør ikke min. Men må dobbelt sjekke. Det vil jo være veldig tydelig om den lå å jaget mens man kjørte Men eg har vibrasjoner i spes 3 gear mellom 30-60 km / t .... Endret 23. september 2020 av oggioffshore Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trondshj Skrevet 23. september 2020 Del Skrevet 23. september 2020 Om det er mellomaksellageret som er kaputt så vil du som oftest kunne se bevegelse i akslingen om du røsker litt i den. Ellers er det greit å begynne med det enkle - avbalanser hjulene. Jeg har mer enn en gang opplevd at hjulene kommer i ubalanse, selv om jeg ikke har mistet lodd. Og det koster ikke stort å sjekke heller. Eventuelt kan man sette på vinterdekkene og se om vibrasjonen fortsatt er der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oggioffshore Skrevet 23. september 2020 Forfatter Del Skrevet 23. september 2020 Nå kan eg fint bevege akslingen sideveis til den treffer metall ringen. Den ligger jo litt nedpå og... Vibrasjoner i dekk vil jo være der hele tiden uavhengig av turtall og gass på drag. Føler ikke at dette er dekk. Men må jo sjekkes. Snart vinter dekk sesong Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jorgenht Skrevet 23. september 2020 Del Skrevet 23. september 2020 Kanskje delebilen din har mellomaksling i bedre stand? Sånn for test. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oggioffshore Skrevet 23. september 2020 Forfatter Del Skrevet 23. september 2020 17 minutter siden, jorgenht skrev: Kanskje delebilen din har mellomaksling i bedre stand? Sånn for test. Skal sjekke, seff kommer det en offshore tur å utsetter feil søking. Får krype under dele bilen og sjekke Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MS86 Skrevet 23. september 2020 Del Skrevet 23. september 2020 Høres ut som bakre mellomaksel når du kan bevege så mye på den i leddet. Klunkingen ved av/på med gass, kan også komme av slitt diff. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oggioffshore Skrevet 25. september 2020 Forfatter Del Skrevet 25. september 2020 Kan ikke bevege leddet, snakker om opphengs lageret, og gummi foringen der. Hvor mykt/ stivt er det nytt kontra brukt. Har dog bestilt ny aksling, så får vi se da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MS86 Skrevet 25. september 2020 Del Skrevet 25. september 2020 Sorry jeg mente også opphengslageret. Da jeg byttet min mener jeg å huske at jeg syntes gummiforingen rundt var løsere i fisken enn jeg hadde forventet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oggioffshore Skrevet 28. september 2020 Forfatter Del Skrevet 28. september 2020 På 25.9.2020 den 23.02, MS86 skrev: Sorry jeg mente også opphengslageret. Da jeg byttet min mener jeg å huske at jeg syntes gummiforingen rundt var løsere i fisken enn jeg hadde forventet. Merker du forskjell med ny aksling hvilken km stand byttet du på? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MS86 Skrevet 28. september 2020 Del Skrevet 28. september 2020 Jeg byttet bakre på ca 155' og nå den fremre på ca 165'. Merket ikke veldig stor forskjell. Hadde kanskje en liten vibrasjon så ble borte. Mere plaget av diffene. Akkurat overhalt og bytter den bak til 11' og må ta fremre til våren. De lager mye ulyd og en form for vibrasjon de også når lagrene er brukt opp.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oggioffshore Skrevet 28. september 2020 Forfatter Del Skrevet 28. september 2020 Så slitent ut det lageret ja. Er det mye jobb å bytte? Er ting som skal u Justeres eller skimses opp m tanke på klaring mellom tenner? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MS86 Skrevet 29. september 2020 Del Skrevet 29. september 2020 Jeg satte jobben bort til en hyggelig kar på røyken. Ja det må skimses og det skal helst gjøres riktig og utfordringen er vel at "riktig" ikke står noe sted slik jeg har forstått det. Helt sikkert overkommelig jobb i utgangspunktet. Jeg leverte bilen og hentet den noen dager senere. Kom på 11'. kan anbefale han på det sterkeste:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oggioffshore Skrevet 8. oktober 2020 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2020 Ny aksling ga ikke merkverdig forskjell. Samme med vinterhjul. Noen på UK forumet har hatt lignende Vibrasjoner når bakre caliper går dårlig på glide pinnene, eller bremse sko ligger lett på... Hmy. Sjekker glide pinner ikveld. Mener å huske eg måtte move opp den ene bak da eg bytta klosser. Dvs det var en pinne som satt stuck Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oggioffshore Skrevet 8. oktober 2020 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2020 Glad dele bilen hadde caliper klaven... Glide pinne som knakk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
karsteb Skrevet 20. oktober 2020 Del Skrevet 20. oktober 2020 Kan bli vibrasjon av kaliper bak ja, lurer på om det skjer når den får litt temperatur på seg - kjenne på skivene. Kaliperene bak hang seg opp på min med et års mellomrom, så det kan sikker lønne seg å ta service på dem i vintermånede siden du har flere liggende. Servicekit er tilgjengelig, husk å bestille opp stempelet også - på begge mine var det mye pitting på dem. Jeg bestilte uoriginalt servicekit og angrer litt på det - nå 3-4 år etterpå ser jeg at manjetten på glidepinnene er ødelagte... Husk å slipe vekk rust bak metallshimsene (bruk kanten på en flatfil) så klossene går lett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.