Gå til innhold

Min første dykkertpistol - trenger kjøpsanbefaling/hjelp


yarnslayer

Anbefalte innlegg

Tenker på en dykkertpistol for finere listeverk. Kan bruke luft, men tror vel at batteri er mer egnet til dette da det ikke er mange dykkertene som skal inn hver gang den blir tatt fram..

 

Har batteriverktøy fra før av følgende typer og ønsker strengt tatt ikke flere ladere og batterier å holde styr på. 

  • 18V grønn bosch-serien
  • 18V ryobi one
  • 18V for metabo 

 

Har Jula, Coop bygg, Biltema, Claes Ohlson, FK, Byggmax, Skibygg, Würth, Europris og Monter innen rekkevidde ... 

 

Hva bør vi handle? Hva er folket fornøyd med?  Har sett litt på de som Ryobi har. Er de bra? 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velg pistol fra et fabrikat du kan tenke deg å bygge videre på. For det er batterier som koster penger, og som slites. 
Å ha et batterisystem som gjør at man kan utvide samlingen for en hyggelig pris er gull verdt. Selve verktøyet koster ikke så mye, sett i forhold til levetiden en amatør har disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mja... batteridrevet grønnbosch har vi slitt ut en del driller av - har 3 batterier til ulikt utstyr. Men ser ikke at de har dykkertpistol heller, så da faller de ut uansett. 

Metabo ser heller ikke ut til å ha batteridrevet dykkertsystem, så da er det Ryobi eller luft - om det er gode argumenter for det... (Selv tror jeg dessverre det fort blir hammeren i stedet for å dra fram trykkluften for småjobbene oppi 2. etasje.) 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er her den store forskjellen mellom batteri og luft er. Når man har den ene lista som skal opp, eller en bakside på ett skap, da kommer lista på plass med utstyr på batteri :)

Ryobien vår har noen tusen skudd, og har fungert perfekt fra dag 1 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke dykkert fra Ryobi, men har sirkelsag, kjedesag, to trekkere og en fugepistol. Alt fungerer bra faktisk.
Har brukt luft både på stiftepistol og dykkertpistol så langt, men ser jo det praktiske med å ha det og på batteri. Som YMK skriver er det litt mer hassle å måtte hente kompressoren i garasjen for småarbeid.

Jeg er så dårlig med hammer at det ikke er et alternativ, men jeg skal prøve å få ferdig huset helt før jeg flytter inn. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutes ago, iknutis said:

Jeg er så dårlig med hammer at det ikke er et alternativ, men jeg skal prøve å få ferdig huset helt før jeg flytter inn.

Har grønt belte i hammerbruk, men det er ikke alle steder det er så enkelt og du finner fort ut at du mangler den 3. hånda. 

 

Newsflash: Det er etter du har flyttet inn vedlikeholdet begynner. 

 

... sånn som det vi driver med. 1 ytterdør i fjor sommer (innleid snekker), ett vindu og 2 ytterdører i år, en verandadør neste sommer - og da er vi tomme for gamle ytterdører og vaskeromsdøra håper jeg holder noen år til.  ;) 

 

Nei - får vel bli en sånn Ryobi. Takk til alle for tenke-høyt-hjelp og gode innspill! 

Endret av yarnslayer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, yarnslayer skrev:

Newsflash: Det er etter du har flyttet inn vedlikeholdet begynner. 

Haha, I know!
Bygde helt nytt i 2013, så har holdt på med vedlikehold siden.
Nå pusser vi opp et nesten 200år gammelt hus, så det skal bli spennende å se. ;)

Tror ikke du kommer til å bli misfornøyd med en Ryobi, de leverer jo helt grei hobbykvalitet på alt liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Da har vi brukt dykkertpistolen. Fungerer fint, MEN ... 

 

Både i multiskudd og i enkeltskudd - når jeg klemmer inn miniavtrekkeren for klargjøring så slår den lyset på. Så trykker jeg inn nesa mot underlaget. Om jeg ikke fyrer, men holder den der i 3-7 sekunder (starter med 6-7, men ble kortere etterhvert) så slukker lyset og jeg må løfte den og klemme nesa ned igjen for å vekke den. Selv om jeg har holdt inn miniavtrekkeren hele tiden.

 

Er dette et mandagsprodukt som jeg skal ta med tilbake i morgen, eller er det sånn den sparer strøm? Kan ikke se denne oppførselen på div. youtubefilmer, og synes den er mer dum enn lur.... 

Endret av yarnslayer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mja, kan kjøpe den, men ser ikke det i videoer/nevnt noe sted og det er ikke like lang tid før avbruddet alltid? Starter på ca 6 sekunder, men jobber seg ned mot 3 sekunder etter nesetrykk etter 4-5 ganger. 

 

ETA:

Ok. Tror deg. Så det her også rundt 9:20 min inn. Sparer meg en retur det da. :)

https://www.youtube.com/watch?v=Aamzp-ZfmOw

Endret av yarnslayer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begynt å kjøpe ryobi selv. 

Er egen gruppe på FB. 

 

Nå er antagelig de fleste batteri spiker pistoler luft drevet. 

 

Så nå blir det sirkelsag, spiker pistol pluss alt det andre etterhvert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...