Disco-Duck Skrevet 22. september 2020 Del Skrevet 22. september 2020 Hei godt folk Etter noen år i en Avensis ønsker jeg meg tilbake til en Disco igjen. Tenker kansje da opp fra 300td som jeg hadde sist, opp til en D3. Hadde desverre en god del timer i garasjen på mitt forrige prosjekt. Hvor stor er sjansjen for å måtte bo i garasjen om jeg kjøper en D3?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 22. september 2020 Del Skrevet 22. september 2020 Yngste Disco3 er jo ikke ung lenger. Hvor mye tid du må bruke avhenger nok av forrige eiere sitt vedlikehold og litt (U)flaks Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disco-Duck Skrevet 22. september 2020 Forfatter Del Skrevet 22. september 2020 Nei den er nok ikke det lengre, og kanskje mye av barnesykdommene er plukket bort.? Lurer på om noen har hatt disse bilene selv, og erfaringer om disse? Sett bort fra normale ting som hjullager, bremser og olje som må byttes på en og ett hvert kjøretøy? Er det noen svakheter som går igjen etter at det er fikset på en gang allerede? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
freelange Skrevet 23. september 2020 Del Skrevet 23. september 2020 Du kan få min billig ;-) Bytter den ut i nærmeste fremtid. Jeg gikk fra Freelander (ingen problemer med min FL1) til disco 3, 2006 - og har bare hatt vanlig vedlikehold på den også. Ja, det var dyrt å bytte driftreim sist vinter, men det er jo dyrt uansett. Jeg har ikke selv opplevd noen spesielle svakheter eller problemer, men begynner jo å bli voksne biler, så vedlikeholdsbudsjettet vil jo øke. Har hørt fra andre at det, etterhvert, blir en del krøll med luftfjærene, så jeg kjøpte en uten luft. Ellers er det nok som andre her sier; så lenge den er riktig vedlikeholdt, gjerne lagret inne etc, så er det ekstremt mye bil for pengene. Helt fantastisk å kunne ha 3 barneseter baki, pluss barnevogn og alt mulig pakk, og likevel kan alle sitte i god komfort. Nyter snø og drittvær, for den kommer seg søren meg frem uansett. :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 23. september 2020 Del Skrevet 23. september 2020 På 22.9.2020 den 13.58, Disco-Duck skrev: Hvor stor er sjansjen for å måtte bo i garasjen om jeg kjøper en D3?? Jeg hadde neppe fått lov bo hjemme engang... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yarnslayer Skrevet 23. september 2020 Del Skrevet 23. september 2020 5 hours ago, JokerS30 said: Jeg hadde neppe fått lov bo hjemme engang... Høh... vi har vært på visning og hørt at folk har prøvd å snakke ned hus maaaaange ganger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disco-Duck Skrevet 23. september 2020 Forfatter Del Skrevet 23. september 2020 Trenger litt mere kjøtt på bena når det gjelder din D3 freelange. Kan sende meg Pm etter hvert. Tenker jeg vil ha med luftfjærer da det gir en helt annen komfort. Ja belgene må jo påregnes å byttes innimellom men det må fjær dempere også - Ble nok brukt en god del timer i garasjen på min 300tdi. Var vel ett mindre stykke bra bil det jeg startet på. Håper å finne en som har fått litt kvalitets tid med eieren Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disco-Duck Skrevet 25. september 2020 Forfatter Del Skrevet 25. september 2020 Da vart e endeli hælg å æ hi likar tia te å bruk på hobby'n min. Finn.no/bil.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 25. september 2020 Del Skrevet 25. september 2020 Først nå skjønte jeg hvem du var. Dialekt avslørte deg Har ikke du en Defender også? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disco-Duck Skrevet 25. september 2020 Forfatter Del Skrevet 25. september 2020 (endret) Nei, desverre.... har hatt berre D1 300tdi. Vi treftes på Sparbu på ett træff tilliar... Så hi vørri i kontakt me dæ å fått my goe tips >>tiliar "sambydning te han me 15-20 LR Endret 25. september 2020 av Disco-Duck Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disco-Duck Skrevet 25. september 2020 Forfatter Del Skrevet 25. september 2020 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 25. september 2020 Del Skrevet 25. september 2020 Aha. Ja deg husker jeg. Blandet deg med en fra Hegra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disco-Duck Skrevet 25. september 2020 Forfatter Del Skrevet 25. september 2020 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 26. september 2020 Del Skrevet 26. september 2020 Nøkkelen til å eie en D3 er i mine øyne å ha en god diagnose med deg. Da kan mye løses i vegkanten, og du har ofte en retning å jobbe etter. Selve operasjonene med å skru er relativt greie. Noen plasser er det trangt, men man kommer overraskende greit til sånn totalt sett. Bakdelen er elektronikken, den er ikke alltid like lett å finne feilen på.. men det løser seg til slutt som regel. Det som bruker å ryke er bærebruer, styrestag foran og bak, converter I automatkasse. Ventilblokkene til luftfjæring kan trøble også, men det er grunnet manglende service på kompressoren. Noen er begynt å få rust i kanaler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disco-Duck Skrevet 26. september 2020 Forfatter Del Skrevet 26. september 2020 Takk YMK før godt utfyllende tips. Har en lomme diagnose med mobil app. Kansje ikke den ikke dekker D3? Har du link til handholdt diagnose som kan ligge i hanskerommet som klarer å lese D3 feil som evt. kan komme... Det med ventilblokk og tank mot belger, er det ikke noe drenere bort kondens slik det ikke ruster/irrer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
motom Skrevet 26. september 2020 Del Skrevet 26. september 2020 IIDTool er det de fleste sverger til. Finnes vel 1-2 andre som gir samme funksjonalitet men enten er de dyrere eller ikke like funksjonsrike. https://www.gap-diagnostic.com/products/iidtool/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disco-Duck Skrevet 26. september 2020 Forfatter Del Skrevet 26. september 2020 Flott!! Ska sjekk om itj finnes nån i nærhet som har ein dem ikke har bruk før... Kan vårrå grett å ha om en kjæm over en D3 som e av interesse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lrsg Skrevet 26. september 2020 Del Skrevet 26. september 2020 IIDTool har klart best funksjonalitet. En rimeligere variant som jeg også synes fungerer godt på D3 er Icarsoft LR2. Det spørs hva du vil betale og trenger av funksjoner. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disco-Duck Skrevet 26. september 2020 Forfatter Del Skrevet 26. september 2020 Tenker jeg går for IIDTool, kunne vært greit om noen i nærheten har som ikke bli brukt lengre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disco-Duck Skrevet 28. september 2020 Forfatter Del Skrevet 28. september 2020 (endret) http://www.lrforum.com/forum/index.php?/topic/99913-ønsker-meg/ Endret 28. september 2020 av Disco-Duck Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NorwegianDisco Skrevet 30. september 2020 Del Skrevet 30. september 2020 På 26.9.2020 den 8.07, YMK skrev: Nøkkelen til å eie en D3 er i mine øyne å ha en god diagnose med deg. Da kan mye løses i vegkanten, og du har ofte en retning å jobbe etter. Selve operasjonene med å skru er relativt greie. Noen plasser er det trangt, men man kommer overraskende greit til sånn totalt sett. Bakdelen er elektronikken, den er ikke alltid like lett å finne feilen på.. men det løser seg til slutt som regel. Det som bruker å ryke er bærebruer, styrestag foran og bak, converter I automatkasse. Ventilblokkene til luftfjæring kan trøble også, men det er grunnet manglende service på kompressoren. Noen er begynt å få rust i kanaler. Låner tråden litt her. Min gir feilmelding på at den ikke klarer å senke trykket. Kan det være ventilblokken? Verksted (anerkjent for LR-kunskap) byttet kompressor tidlig i våres, men det ga bare mer bråk, ikke mindre feilmelding. Gikk deretter hull i tanken, jeg byttet igår kveld, men sliter fortsatt med å få fullt trykk i terrain mode. Tips til relevant tråd eller direkte løsning? Hilsen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NorwegianDisco Skrevet 30. september 2020 Del Skrevet 30. september 2020 Til trådstarter. Nydelig bil. Har ikke hatt altfor mange bekymringer. De store kan sammenfattes i converter og crossover pipe, fikk to gode verkstedsregninger der. Har vært igjennom to siste EU-kontrollene på NAF med null hull. Leverte til en meget flink fluid film behandler, det tror jeg er lurt. I øvrig tok jeg en god runde da jeg overtok bilen, byttet forskjellige deler. Står om dagen og dveler, skal jeg selge eller beholde. Hadde egentlig trengt mer av en håndtverkerbil/varebil, både av økonomiske og praktiske grunner. Det er jo adskillig mindre som kan gå i stykker på en fiat scudo, men det er et skudd for baugen for opplevd komfort og gir et tristere bilde når du ser utover gårdsplassen. Kan kort og godt anbefale D3 hvis du i motsetning til meg har tilgang på garasje og ikke altfor tidkrevende små barn og jobb. Må du som meg skru i grusen på gårdsplassen mens snøfnuggene treffer akkurat i nakken eller rørleggersprekken, mens du egentlig skulle ha lagt datteren på halvannet år, så er jeg ikke sikker. Spør meg om et par måneder når jeg har tatt valget på nytt selv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disco-Duck Skrevet 1. oktober 2020 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2020 Fra D3 te Fiat? Så ille?? Håper D3 har bedre rykte... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NorwegianDisco Skrevet 1. oktober 2020 Del Skrevet 1. oktober 2020 Ha ha, ja så ille kan det bli. Føles som å sammenligne fiskeboller med deilige hveteboller. Men har som sagt ikke funnet ut av det enda, er et umulig valg og uansett hvor klart valget er fra et rasjonelt ståsted, så strever jeg med tanken på å gi slipp på D3n. Rykte vet jeg ikke noe om, men det lokale uavhengige verkstedet anbefalte fiat på bakgrunn av driftsikker motor. Hans anbefaling er nokså usentimental vil jeg tro, uten hensyn til komfort og estetikk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.