Gå til innhold

Nytt batteri, batterilampen lyser


larsenv

Anbefalte innlegg

Hei. 
 

D4 2012. 
 

For et år siden byttet jeg batteri fordi jeg fikk melding om lavt batteri når bilen var på uten motoren igang. 
Etter batteribytte kjørte jeg batterireset via IIDtool, men fikk fremdeles samme melding. Når jeg trykker startknappen uten å starte

motoren lyser batteri varsellampen og etter noen minutter kommer det opp en melding om at motoren må startes ellers slås systemet av etter 3 min. 

Mistenkte det nye batteriet var ødelagt og fikk låne et nytt nå i helgen. Etter batteri bytte og ny reset får jeg samme problemet. Konkluderer da med at batteriene er ok, men det er noe annet. 
 

På bilder ser dere at det trekkes -18A på batteriet og at det en volt på12,4 når bilen er på uten motoren igang. -4A og12,6 når den er i standby. avskrudd og alt er stille. 

 

14,7V er ladespenningen. Så dynamo er ok. 
 

Noen som har noen ideer på hva som er gale?

 


mvh

Vidar

4BCBF708-8E28-4AAB-B307-6CCE9C59947E.png

EF4D7F08-056B-4FC2-A6F6-E5749DEA34FD.png

E99F5F01-8759-4C63-A4B4-F5A3674A7459.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

D4 er ganske kresen på batteri og mulig 12.4V er akkurat litt for lavt og at det gir varsellampe.

 

Målte ikke mitt men fikk beskjed om å starte motor relativt ofte i sommer når vi campet med bilen og var mye ut og inn og kupelys på etc. Fikk dog ikke gul lampe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noen gode tips dessverre, men la merke til at min D4 2015 MY trakk ganske mange amp (10-20 amp husker ikke helt) i 5-10 sekunder etter at motor ble skrudd av.

Hadde også varsel om bateri og beskjed om å måtte starte motor lenge før de vanlige 10 minutter når radio står på uten motor i gang.

Nå er det lenge siden slikt varsel, men har fremdeles samme batteri.

Nå har heller ikke auto stop/start virket på snart to år (heldigvis, for da slipper jeg å skru det av hver gang jeg starter), det er muligens også tegn på svakt batteri..

Ikke problemer med å starte... men får se til vinteren.

 

(nå har jeg et 100Ahr auxilary batteri å lade også, men det er en annen sak....)

 

Bjørnung

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...