Gå til innhold

Import fra USA


jjrckd

Anbefalte innlegg

Ikke LR relatert.

 

Er det noen som kjenner til reglene for import fra USA? Vurderer å importere en ferdig ombygd Cherokee XJ men er i tvil hvor mye ombygging jeg får godkjent her i Norge. I USA så er det få til ingen krav til godkjenning av ombygging så det jeg lurer på er om man må fremskaffe papirer på ombyggingen for å få skilter her i Norge eller om det er slik at så lenge jeg har en gyldig «vehicle inspection» fra USA så går den igjennom her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Importerer du et ombygd kjøretøy fra ett EØS-land, forutsatt at ombyggingen er godkjent av offentligheten i landet bilen ble bygget i, skal du kunne få registrert kjøretøyet under samme forutsetning her, så lenge at det ikke er trafikkfarlig, etter skjønnsmessig vurdering foretatt av SVV.

 

Import av ombygd kjøretøy utenfor EØS blir nok en utfordring med mindre du får feks TUV til å gjøre en vurdering av bilen.

 

 

Du burde ta kontakt med SVV og vis fram prospekt av bilen og høre hva de sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...