Gå til innhold

Range Rover Sport bakluke


Camorten

Anbefalte innlegg

Hei

 

Oppdaget for en tid tilbake at plastikkpanelet på bakluke på RRSen hadde begynt å sprike litt nederst på vinduet.

Skrudde av panelet og fant ut at stålbjelken (CQD500010) i den øvre luka har rustet på den ene siden.

Bestilte ny og skulle skifte den, men så oppdager jeg at mutrene selvfølgelig også er rustet, og at det er fare for å dra av boltene der. Sjekker da kjapt om disse er løse, og det viser seg at dette er en del av selve ruta. Ruta er vel bortimot den dyreste delen på hele bilen, og ikke særlig aktuell å bytte før den ryker helt.

 

Er det noen som har vært borti dette og har funnet noen annen løsning enn å bytte ruta også?

 

2020-09-09 19.35.18.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er lurt å påføre stålprofilen en passende overflatebehandlig før montering for å unngå, eller i det minste forsinke, fremtidige rustproblemer pga. produsentens overflatebehandling. Jeg tenker å bruke epoxygrunning når jeg skifter den. Og kanskje litt hulromsvoks til slutt for sikkerhets skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...